GMC מציגה בתערוכת דטרויט את ה^גרפיט^ – SUV בגודל בינוני (במושגים אמריקניים: 2.89 מ' בסיס גלגלים, 4.77 מ' אורך) שהעיקר בו נסתר מהעין. הגרפיט מכיל את המערכת ההיברידית החדשה של GM – ^הנעה היברידית מלאה דו-מצבית^. מערכת זו תהווה את הבסיס גם למערכת עתידית של דיימלר-קרייזלר, שחתמה עם GM על הסכם שיתוף פעולה בתחום ההיברידי. המערכת כוללת מצברי ניקל מטאל הידריד (אותו סוג שמשמש בסוללות נטענות) במתח 300V שממוקמת מתחת למושב האחורי, ושני מנועים חשמליים. למערכת, כפי שרומז שמה, יש שני מצבי פעולה. האחד מיועד לשימוש בתנועה עירונית פקוקה ובו הרכב יכול לנסוע במצב חשמלי בלבד, בעוד השני מיועד לכביש הפתוח, ובו מיועדת המערכת לשלב את המנועים החשמליים עם המנוע הראשי (V8 בנזין מייצור סדרתי של GM, בנפח 5.3 ליטר, 300 כ^ס) ותפעל בשיתוף עם מערכות אחרות, כמו DoD (נפח ע^פ דרישה) כדי להשיג חסכון ניכר בדלק ללא פגיעה בביצועים. בסך הכל מדובר על חסכון של יותר מ-25% בצריכת הדלק ומדגישים כי ב-SUV עתיר נפח, המשמעות של האחוזים הנ^ל מיתרגמת להרבה ליטרים. המנועים החשמליים מוקמו בתוך תיבת ההילוכים, דבר אשר יאפשר התאמה קלה של המערכת למגוון מכוניות ומנועים, ללא צורך בביצוע התאמות מיוחדות. אין ספק כי מדובר במערכת בשלה, שלא באה רק להפגין יכולות אלא נמצאת בשלבים מתקדמים של פיתוח – GM טוענת כי גרסאות סדרתיות של המערכת יותקנו כבר בדגמי 2007 של הטאהו/יוקון 2007. חוץ מהמערכת ההיברידית, נמצא בגרפיט (שעוצב אגב באנגליה דווקא), מספר אלמנטים מעניינים נוספים – מערכת ה-DoD שהוזכרה ומאפשרת לדומם חלק מהצילינדרים במנוע בזמן שיוט, ומתלים נפרדים בכל הפינות המחוברים לשלדת סולם. המתלים ניתנים לכיוון גובה בטווח של 12 ס^מ לטובת אירודינמיות בכביש ומרווח גחון בשטח – פריט שהופך לנפוץ בקטגוריה יותר ויותר. הגרפיט לא פוסח גם על מרכיבי-תצוגה הכרחיים כמו גלגלי ענק (^22 במקרה הזה), גגות שמש גדולים וכמובן ^עיצוב המרמז על העתיד ב-GM^...