לפני כ-20 שנה, כשטויוטה הצהירה שלקסוס תתחרה ראש בראש במותגי היוקרה הגרמנים, הגיבו בעולם בגיחוך והרמת גבה. הגיחוכים הפסיקו כבר לפני שנים. היום מצהירה לקסוס שמכונית הקונספט החדשה שלה, הLF-A שערכה אתמול הופעת-בכורה בדטרויט, רומזת על מכונית סדרתית שתתחרה בספורטיביות היוקרתיות והנחשבות, וגם הצהרה זו אוי נתקלת בהרמת גבות: לקסוס אמנם יודעת לעשות את המכוניות האיכותיות ביותר בעולם ומנצחת יותר מכל מותג אחר בסקרי אמינות ושביעות רצון – אבל תחום הספורט מעולם לא היה הצד החזק של מותג-היוקרה הזה. כנראה התדמית הסולידית הזו היא בדיוק מה שאנשי לקסוס רוצים לשנות עם ה-LF-A.
אמנם לקסוס כבר מייצרת את ה-SC430, אך שם מדובר בקופה-קבריולה כבדה ומכובדת שאיננה ממש מכונית לנהג. ה-LF-A, אומרים בלקסוס, תהיה ספורטיבית וממוקדת יותר, עם טכנולוגיה שתילקח מקבוצת הפורמולה 1 של טויוטה. לא סתם מזכירים בלקסוס כמתחרות שעל הכוונת את הפורשה 911, מרצדס SL ואפילו פרארי F430.
ה-LF-A מראה גם כיוון חדש בעיצוב של לקסוס: לא עוד שמרנות ומופנמות. ואכן ה-LF-A היא בעלת פרופורציות נכונות (אורך 4.40 מ', רוחב 1.86 מ', גובה 1.22 מ', בסיס גלגלים 2.58 מ') ומראה ספורטיבי אמיתי: חרטום ארוך, משתפל ומחודד עם פנסי חזית הממוקמים נמוך בתוך הפגוש, קו מתנים גבוה עם כונסי אויר צידיים, ומאחור – שלושה פתחי מפלט עגולים היוצרים צורת משולש. עוד פרט מעניין מאחור הוא קיומם של שני כונסי אויר גדולים שכל אחד מהם מצויד במאוורר. לא ברור עדיין מה תפקידם: היתכן שבלקסוס מתכננים להחיות מחדש את ראיון ^מכונית הואקום^ של מקלארן?
פרטים טכניים מלאים לא נמסרו, אך רמזים עבים מדברים על במנוע V8 בנפח לפחות 5 ליטר, עם יותר מ-500 כ^ס – שאמורים להספיק ל-320 קמ^ש ויותר. השמועות אומרות שלקסוס תביא לייצור ספורטיבית יוקרתית שכזו בעוד שלוש שנים. אנחנו בודאי לא נתנגד.