כבר תקופה ארוכה היתה חסרה לפורד משפחתית ראויה בגודל בינוני, לאחר שהוחלט שהדור הנוכחי של המונדיאו לא ישווק בארה^ב. היה ברור שפורד לא ישאירו את החור הזה בהיצע הדגמים – ואכן, היום בתערוכת דטרויט תציג פורד את ה^פיוז'ן^ (Fusion), המתבססת על הפלטפורמה הגלובלית של המאזדה6. לפורד יש תוכניות גדולות עבור פלטפורמה זו: היא תשמש בסיס ל-10 דגמים שונים, עם היקף יצור שנתי מתוכנן של 800 אלף מכוניות, תחת מותגי פורד, לינקולן ומרקיורי. הפיוז'ן, כמו רוב שאר הדגמים המתוכננים, יושבת על גרסה מוגדלת של הפלטפורמה, ומיועדת להתברג בהיצע פורד בארה^ב בין הפוקוס לחמש-מאות הטריה. עיצובה של הפיוז'ן מראה קשר ישיר ומכוון למכונית הקונספט פורד 427 שהוצגה בתערוכת דטרויט לפני שנתיים. הדמיון בולט בעיקר בחזית עם הגריל בעל שלושת הפסים והפנסים הרבועים (שמזכירים משום מה את הפיוז'ן האירופאית שהיא מכונית שונה לגמרי, מיקרואן על בסיס הפייסטה). הפיוז'ן תוצע עם שני מנועים: 2.3 ל' 4 ציל' המוכר מהמאזדה6 עצמה, כאן עם 160 כ^ס, ו-V6 3.0 ל' המוכר ממספר דגמי פורד אחרים, עם 210 כ^ס. המנוע הקטן מציע תיבה ידנית או אוטומטית, שתיהן עם חמישה הילוכים, וה-V6 מגיע עם תיבה אוטומטית 6 הילוכים. בשנה הבאה תתווסף אופציה להנעה כפולה, ומתישהו בהמשך תופיע גם גרסת כלאיים. שמועות מבוססות אומרות שגם מנוע 3.5 ל' V6 יגיע לחרטומה של הפיוז'ן. היצור יתבצע במפעל פורד במכסיקו, כאשר השיווק בצפון אמריקה יתחיל כבר בחודשים הקרובים.