השנה החדשה עומדת בפתח ואיתה הדאקאר ה-27, אחד ממרוצי השטח הקשים בעולם, ובטח ובטח הידוע והנצפה שבהם. אחרי שבשנה שעברה עמד הדאקאר בסימן הישרדות, החליטו המארגנים (החדשים, ד^א) לשנות כיוון ולשים את הדגש יותר על ניווט מאשר על מרחק ומהירות – ואולי זה מה שינפץ את השליטה המוחלטת של הפאג'רו איוו במדבר. השינוי מתבטא בראלי קצר יותר במרחק ובזמן (16 ימים, 5,433 ק^מ של קטעים מדודים ו-9,039 ק^מ בסה^כ) ובניווט תובעני יותר – רק הנ^צ של נקודות הביקורת ושל סיום קטעי הספיישל יוזנו לתוך מכשירי ה-GPS של המתחרים (ולמתחרים אין אפשרות להזין נקודות נוספות). את שאר הדרך יצטרכו הצוותים לנווט בעצמם, ע^פ סיפור הדרך בלבד. על קו הזינוק השנה נעמדו מתחרים רבים במיוחד. לא ברור אם הקושי של שנה שעברה הצית את דמיון המתחרים או שמא ההבטחות לשינוי משמעותי השנה, העובדה הברורה היא כי הדאקאר השנה זכה להרשמת שיא. מכסת האופנועים התמלאה כבר בספטמבר (לאחר שהורחבה מעבר לתכנון המקורי!) ומכסת המכוניות התמלאה כבר באמצע אוקטובר. סה^כ יזנקו למרוץ 460 צוותים – 230 אופנועים (כולל טרקטורונים), 165 מכוניות ו-65 משאיות, זאת בנוסף לכ-200 משאיות סיוע. בין המכוניות המתחרות יש גם סיטרואן דה-שבו. כן, אתם שומעים נכון – סיטרואן דה שבו. ההכנה למירוץ כללה, בין השאר, הוספת מנוע נוסף כדי לקבל הנעה כפולה (כמו בדה שבו סהרה). השנה יזנק למרוץ ישראלי אחד בלבד – חזי עלון על אופנוע ק.ט.מ – אחרי שמספר מתחרים פוטנציאליים, כולל עידו כהן שניצח בקטגורית ה-T1 בשנה שעברה, לא הצליחו לגייס את הסכום הנדרש (רק ההרשמה למרוץ עולה 25,000 יורו לרכב, נהג ונווט. העלות המלאה, כולל צוותי סיוע, הכנות וחלפים מגיעה לאזור ה-150,000 דולר!). על הערכות הקבוצות הגדולות לדאקאר השנה – מיצובישי וכל השאר – כבר סיפרנו לכם, ויש שם לא מעט שינויים. גם תחום האופנועים עבר לא מעט שינויים, כאשר שניים מהשמות הגדולים בשנה שעברה לא יתחרו השנה על שני גלגלים – רומה עבר לנהוג בפאג'רו וסיינקט ישגיח על חבריו מלמעלה, אחרי שנהרג בתאונה במהלך ראלי הפרעונים. האם סיריל דספרה ישייט אל הניצחון? נחכה ונראה. המסלול ייקח את המתחרים מברצלונה בספרד למרוקו, סהרה, מאוריטניה, מאלי וסנגאל. כמו תמיד, המרוץ האמיתי יתחיל רק עם הכניסה לעומק המדבר, ובמקרה שלנו ביום שייקח את המתחרים ממרוקו לסהרה. בניגוד לשנים עברו, קטע הדירוג המקדים – הסופר-ספיישל – שנערך היום בחופי קטלוניה יחשב בדירוג הסופי, אז בעצם אפשר להגיד שהדאקאר כבר החל. אם הסופר-ספיישל מעיד במשהו על הדאקאר המצפה לנו – פולקסווגן טוארג, נהוג ע^י טירון-הדאקאר רובי גורדון, במקום הראשון וצוותים משלושת הקבוצות הגדולות בחמשת המקומות הראשונים – אזי מחכה לנו מירוץ מרתק במיוחד. בין האופנועים ניצח בסופר-ספיישל דייויד פרטינייה, על הימאהה WR450 בעל ההנעה כפולה (!) עימו התחרה בשנה שעברה. לגבי הנקודה הישראלית – חזי עלון סיים במקום ה-181, לאחר שעצר לעזור למתחרים אחרים שהתקשו במסלול החולי והמחורץ. עדכונים שוטפים יהיו כאן באתר וגם... בערוץ הראשון! (החל משבת הקרובה ועד סיום הראלי, מדי יום פרט לימי שישי; שבת בשעות 18:00-19:00, שאר השבוע בשעות 19:00-19:30; וגם טל שביט שלנו יהיה באולפן מפעם לפעם).