כשהצמד שלבי ופורד חוברים יחד תמיד ניתן לצפות לתוצאות מרגשות ועתירות כ^ס. כזכור, לפני מספר חודשים סיפרנו לכם על הצגתה של ה-GR-1 במפגש יוקרתי של חובבי רכב ב-Pebble Beach שבקליפורניה; לאחר מכן הוצגה המכונית גם בתערוכת SEMA. כעת מגיעה הקופה הכוחנית החדשה גם לתערוכת דטרויט, לאחר שעברה עוד שלבים של ליטוש, עדכונים עיצוביים קלים והשלמות למיניהן. אבל החדשות החשובות הן שהמכונית היא עכשיו הרבה יותר Production Ready – והיא בהחלט עשוייה להיות היורשת של הפורד GT האקזוטית בראש דגמי פורד, כאשר ייצורה (המוגבל) של זו האחרונה יסתיים. כפי שכבר סיפרנו לכם, ה-GR-1 מבוססת על הארכיטקטורה של הפורד GT, לאחר הסבה ממנוע מרכזי לקדמי. המנוע בו מדובר הוא V10 בנפח 6.4 ל' שמספק 605 כ^ס – ללא סיוע הגדשה כלשהי! – ומעביר את כוחו לגלגלים האחוריים דרך תיבה ידנית 6 הילוכים. הביצועים המשוערים הם 0 ל-100 בפחות מ-4 שניות ומהירות מרבית של 320 קמ^ש... מוגבלת אלקטרונית. בין שאר השינויים לעומת ה-GT: המיתלים עברו כיול שונה, פחות קיצוני ויותר מותאם לחיים בכביש הציבורי. תצלום הפנים של ה-GR-1 מציג מראה תכליתי וממוקד בנהג; בין היתר ניתן לקבל מידע חיוני ממערכת בשם Tire IQ שמספקת נתונים כמו לחץ אויר בצמיג, טמפרטורת צמיג וכוחות G בזמן התאוצה. בפורד לא מדברים באופן רשמי על יצורה של השלבי GR-1 אבל טורחים לציין לא פעם שהפיתוח שלה היה הרבה יותר קל מכיוון שהם התבססו על פלטפורמה קיימת של הפורד GT, כאשר בכך נחסכות עלויות פיתוח ויצור. בנוסף, עצם ההשקעה הנוספת במכונית והבאתה למצב נסיעה מראה כי כנראה אין מדובר סתם עוד קונספט. במילים אחרות, אל תהיו מופתעים אם בקרוב נקבל עוד אגדה מוטורית מעוררת חושים הנושאת את השם שלבי. ואם אתם תוהים מה בכל זאת עושה השם הזה כאן – ובכן קרול שלבי הקשיש (בן 81!) אך נמרץ מעורב בהחלט בפרוייקט, ומוגדר כ^יעוץ מיוחד^ – בדיוק כפי שהיה עם ה-GT.