מספר חודשים אחרי הצגת הדור החדש של הפורשה 911, שזכה לכינוי 997, מציגה החברה את הגרסה הפתוחה. כמו בקבריולה הקודמת, גם כאן מדובר בתצורה הקלאסית – גג בד רך המתקפל אל תא בחלקו האחורי של המרכב. את גגות הזכוכית והמתכת משאירים בפורשה לפרארי, מרצדס, פיז'ו ושאר היצרנים, לפחות בינתיים. ה-911 הפתוחה שומרת על רוב מאפייני הקופה, כולל מנוע ה-3.6 ליטר 325 כ^ס בקאררה ומנוע ה-3.8 ליטר 355 כ^ס בקאררה S. שניהם כמובן בתצורת בוקסר ובעלי שישה צילינדרים. הגרסה הפתוחה שוקלת 85 ק^ג יותר מגרסת הקופה, נתון שבהחלט ראוי לתואר ^בלבד^, ושומרת גם על נתון מקדם גרר זהה (וטוב למדי בפני עצמו – 0.29). התוצאה במספרים היא מהירות מרבית זהה (285 לקאררה ו-293 ל-S) ונתוני תאוצה איטיים בעשירית עד שתיים משל הקופה (אם כי עדיין מאוד מכובדים – 5.2 ו-4.9 בהתאמה). השינוי החיצוני היחיד, מעבר לגג כמובן, הוא ספוילר זנב ארוך יותר בשני ס^מ, לטובת הצמדה עדיפה במהירות גבוהה. הגג, כאמור, עשוי בד וכולל חלון אחורי עשוי זכוכית, לטובת שקיפות ראויה גם בעוד שנים. פתיחת הגג היא אוטומטית (לא שציפינו למשהו אחר) ואורכת 20 שניות. אין צורך לעצור לשם כך – פעולת הפתיחה או הסגירה ניתנת לביצוע תוך כדי נסיעה במהירות של עד 50 קמ^ש. בעלי זכרונות רעים מטריומפים ישנים, ישמחו לשמוע את הצהרת פורשה על מערכת מרזבי דלתות משופרת שמבטלת את דליפת המים לפנים הרכב בימים גשומים – בעיה מוכרת בגגות מסוג זה. שתי הגרסאות שומרות על המפרט האלקטרוני המוכר מדגם הקופה – בקרת אחיזה, חבילת תקשורת ובקרת מתלים אלקטרונית (תקני ב-S, אופציונאלי ברגילה). ואם להאמין להודעה לעיתונות, גם היכולת הדינמית לא נפגעה. הקבריולה החדשה מתוכננת להגיע לשווקים באביב 2005, הפרש המחיר לעומת הקופה יעמוד על כ-10%, לפחות בחו^ל. ואנחנו אומרים - מבחן ארוך טווח כאן ועכשיו!