תערוכת דטרויט מתקרבת וכצפוי יצרני הרכב יציגו שלל דגמים הקולעים לטעם המקומי. והטעם המקומי ידוע – SUV או קרוס אובר. ומאזדה המתחדשת לא מתכוונת לנטוש את פלח השוק הגדול, היוקרתי והרווחי. קבלו את ה- MX-CROSSPORT. יומרות הספורט של ה-MX קרוספורט מתחילות כבר בשם, שכולל את הקידומת ששמורה במאזדה למכוניות הספורטיביות שלה. המימדים מגבים את הצהרת השם - מימד האורך קומפקטי יחסית – 4.63 מ' – וכך גם הגובה – 1.63 מ'. אבל בסיס גלגלים ארוך יחסית של 2.79 מ' משאיר סרחי עודף קצרים ובצירוף רוחב נדיב של 1.93 מ' יוצר פרופורציות דינמיות וספורטיביות למראה. הגלגלים הגדולים (בקוטר ^20, פריט שהופך למקובל במכוניות תצוגה) עוזרים גם הם ליצירת מראה קומפקטי. אם המידות רומזות ^ספורט^ הרי שהעיצוב לא משאיר מקום לספק. רוח ה-RX8 והזום זום נוכחת מאוד בעיצוב ה-MX קרוספורט, ששייך בברור לדור החדש של מאזדה. גם בפנים נשמרת הרוח הספורטיבית עם לוח מכוונים המחולק ל-3 מנהרות ו-4 מושבים ספורטיביים. אלו האחרונים מחוברים לרצפה במסילה בודדת וקומפקטית על מנת לפנות מרווח מקסימלי לרגליים. וכמו בכל קונספט, גם כאן האלקטרוניקה חוגגת והפעם תוכלו למצוא מסך גדול הנעזר בחמש מצלמות ווידיאו כדי להציג ליושבים מאחור את הדרך לפנים ממספר זוויות – זווית הנהג, מהגלגל הקדמי ועוד. עוד פריט שכבר כמעט והפך לסטנדרטי במכונית תצוגה הוא גג הזכוכית – גם כאן הוא גדול, וגם כאן שקיפותו ניתנת לשליטה. פרטים לגבי יחידת הנעה ומכלולים מכניים אין, אחרי הכל מדובר בקונספט לתצוגה אבל במאזדה ציינו את הגיר האוטומטי בעל תפעול ידני, כמצופה מרכב מודרני המיועד לשוק האמריקאי. אנשי מאזדה לא מוסרים על כוונות יצור, אבל אנחנו לא נתפלא בכלל לגלות שיש כאלו במידה והרכב יקבל תגובות חיוביות בתערוכה, אם כי קרוב לוודאי שעיצוב ואבזור הפנים ישתנו לטובת מפרט מקובל יותר(וזול יותר לייצור).