פולקסוואגן בחרה בתערוכת בולוניה להציג את הגולף פלוס. מדובר בגרסה מוגבהת של הגולף הנוכחית, שקיבלה תוספת של 9.5 ס^מ במימד האנכי, ל-1.58 מ' כמעט מיניוואניים. אבל לפולקסוואגן יש בעיה, את משבצת ה^מיניוואן-קומפקטי-על-בסיס-גולף^ ממלא כבר הטוראן (מיניוואן קומפקטי עם שבעה מקומות), אז איך בדיוק מסווגים את הרך הנולד? מההודעה לעיתונות, כמו גם מעיצוב הכלי, נראה שההתלבטות הזו ליוותה את המתכננים ואנשי השיווק לאורך כל הדרך. מצד אחד העיצוב הכללי נשאר דומה למדי לגולף הרגילה – אין סיכוי שמישהו יטעה בזיהוי המשפחתי של הכלי החדש. מצד שני, המושבים האחוריים קיבלו אפשרות תנועה קדימה ואחורה (ע^פ טווח של 16 ס^מ), כולל אפשרות קיפול שמשאירה משטח הטענה כמעט שטוח ותא המטען גדל (ל-505 ליטר מכובדים מאוד) ועתה ניתן לחלקו לשתי קומות – מוטיבים מיניוואניים ידועים. אנשי השיווק בחרו להציג את הגולף פלוס כגולף למשפחה הזקוקה ליותר מרחב וגמישות בסידור תא הנוסעים, אבל לא מעוניינת במיניוואן כהלכתו. ^עם היתרונות של האצ'בק מבחינת מימדים, מראה והתנהגות, אבל עם מרווח פנים עדיף משמעותית^. אין ספק שגם להם קשה למקם את התוספת החדשה למשפחת הגולף... הדמיון לגולף הרגילה לא מסתיים בהצהרות אנשי השיווק – קו הגרסאות של הגולף פלוס יהיה כמעט זהה לזה של הגולף האצ'בק מבחינת היצע מנועים, אבזור בטיחות ורמות גימור. רק גרסאות ה-GTI ומרכב שלוש הדלתות יעדרו, באופן מובן, מההיצע. שיווק הגולף פלוס צפוי להתחיל בעוד כשנה.