13 מכוניות נבחנו בסבב האחרון של ארגון ה-EURONCAP. השיפור המתמיד בתכנון מכוניות להגנה על נוסעיהן בעת תאונה (או לפחות לעמידה במבחן הריסוק NCAP...) ניכר בהחלט: לא פחות מ-8 מכוניות השיגו את הציון המרבי של 5 כוכבים במבחן הריסוק, בכלל זה כל שלושת המשפחתיות הקומפקטיות. גם בבטיחות ילדים חל שיפור ניכר, כאשר 10 מהנבחנות השיגו ציון של 4 כוכבים בתחום זה. לעומת זאת, הטיפול בפגיעה בהולכי רגל עדיין מוזנח אצל רוב היצרנים: רק שתי מכוניות קיבלו ציון של 3 כוכבים בתחום זה, עוד שלוש - 2 כוכבים, וכל היתר הסתפקו בכוכב בודד מאכזב. בין התוצאות הראויות לציון בולטות פורד וסיטרואן עם מכוניות משפחתיות חדשות ברמת בטיחות הגבוהה ביותר בקבוצה, ובין הגבוהות בכלל. הפוקוס החדשה השיגה ציון קרוב למושלם במבחני הריסוק (בהודעה באתר הארגון קיים חוסר בהירות מסוים לגבי הציון המדויק בריסוק החזית) בתוספת ציון גבוה של ארבעה כוכבים (82%) בהגנה על ילדים. ה-C4 של סיטרואן נמצאת אך אחוזים בודדים מאחור במבחני הריסוק, אבל משיבה בציון מעט גבוה יותר בהגנה על ילדים (86%) ובציון עדיף משמעותית בהגנה על הלכי רגל – שלושה כוכבים (61%)! תוצאה זו היא הטובה ביותר אי פעם בתולדות המבחנים ורק האלתיאה, המיניוואן של סיאט, משתווה לו. האלתיאה גם היתה למכונית הראשונה מתוצרת סיאט שמשיגה חמישה כוכבים במבחני הריסוק, והציון הנוכחי, שכולל גם ארבעה כוכבים בהגנה על ילדים, מקפיץ אותה לראשות קבוצת המיניוואנים הקומפקטיים בסיכום כל הכוכבים. מי שכבר רגילים לציון של חמישה כוכבים הם אנשי רנו. המודוס שלהם הייתה הסופרמיני הראשונה אי-פעם שזכתה בחמישה כוכבים במבחני הריסוק, אך רנו לא הסתפקו בציון שהתקבל אז, שיפרו את כרית האוויר לנהג ושיפרו מעט את הציון. כך או כך, זו עדיין הסופרמיני היחידה עם ציון חמישה כוכבים. עדיין, בטיחות המכוניות בקטגוריה הקטנה הולכת ומשתפרת, עד כדי כך שכיום ציון של שלושה כוכבים, כמו שקיבלו הפנדה של פיאט והפיקנטו של קאיה, נחשב למאכזב. הפיקנטו יכולה להתנחם בציון ארבעה כוכבים בהגנה על ילדים, בעוד הפנדה מסתפקת בשניים בלבד – והיא בעלת הציון הכללי הנמוך בסבב. מי שלא אכזבה ורלבנטית מאוד לשוק הישראלי היא היונדאי גטס, עם ארבעה כוכבים הן בריסוק והן בהגנה על ילדים. המאוכזבים הגדולים מתוצאות המבחנים הם בודאי אנשי ב.מ.וו. סדרה 1 החדשה אמנם השיגה ציון ריסוק של 5 כוכבים אך רשמה ציון בינוני בהגנת ילדים ורק כוכב בודד בהגנה על הולכי רגל. אבל זה עוד מחוויר מול העובדה כי מכונית הסלון שלהם, סדרה 5, זכתה לציון של ארבעה כוכבים בלבד במבחני הריסוק – הציון הנמוך ביותר בקטגוריה בשנתיים האחרונות. ההישג הירוד-יחסית נבע בעיקר מתוצאה בינונית בריסוק החזיתי, וזאת למרות מקצה שיפורים שערכו ב.מ.וו בתא הנהג ומפרט בטיחותי עשיר מאוד. בנוסף קיבלה ה-5 כוכב בודד בהגנה על הולכי רגל; ציון נאה של 4 כוכבים בהגנה על ילדים מהווה נחמה קטנה - במיוחד כאשר היריבה מבית אודי, A6, נבחנה גם היא וקיבלה 5 כוכבי ריסוק. האוקטביה החדשה של סקודה זכתה גם היא ל-4 כוכבי ריסוק; הגולף עליה היא מבוססת אמנם מחזיקה בציון של חמישה כוכבים, אך האוקטביה - בניגוד לגולף - איהנ מצויידת בוילונות-אויר צידיים כאבזור תקני ולכן אינה זכאית לעבור את מבחן-הריסוק הצידי הנוסף, כנגד עמוד, אשר מקנה את הזכות לקבל א תהכוכב החמישי. בהגנה על ילדים קיבלה האוקטביה ציון טוב של ארבעה כוכבים, אחד יותר מה-C5 המחודשת שאכזבה בתחום זה עם שלושה כוכבים בלבד – אך הצטרפה גם היא לרשימה המתארכת של מכוניות שהשיגו חמישה כוכבי ריסוק. את רשימת הנבחנות משלימה הטוארג של פולקסווגן, גם היא עם ציון חמישה כוכבים בריסוק וארבעה בהגנת-ילדים - אך, כמו רוב המכוניות בסבב הנוכחי, עם כוכב בודד בלבד בהגנה על הוכלי-רגל. מאזדה 2, שנבדקה בשנה שעברה, זכתה לנקודה נוספת עבור התקנת תזכורת חכמה לחגורות-בטיחות, מבלי שהדבר ישנה את מספר הכוכבים שהשיגה אז (4 בריסוק). בנוסף שילמה מאזדה עבור בדיקה נוספת של המאזדה2, עם תוספת כריות צד ווילונות-אויר שאינן מהוות ציוד תקני בדגם. תוצאות בדיקה זו לא נמסרו ובכל מקרה לא יוכלו לייצג את הציון שמקבל הדגם. רשימת הציונים המלאים – כאן.