פיירפאוור: 6.1 ליטר, 425 סוסים...
אחת הכוכבות הגדולות של תערוכת דטרויט האחרונה היתה ה-ME 4-12, קונספט מפתיע וקצת פסיכוטי של קרייזלר – מכונית-על מוטרפת בעלת 850 כ"ס. בתערוכה הקרובה שתפתח בעוד כחודש וחצי תציג קרייזלר אחות קטנה וקצת יותר רגועה, מעין הכלאה בין הקרוספייר האנמית ל-4-12 הקיצונית.
בינתיים נושאת המכונית את הכינוי Firepower, דהיינו "כוח אש", שם דווקא מוצלח לטעמנו אם כי יש אפשרות שהוא ישתנה עד לתערוכה. הפיירפאוור מיועדת להיות יותר מכונית GT מהירה מאשר חורכת-אספלט מושחזת; היא יושבת על פלטפורמה של הדודג' וייפר, אך במקום מנוע ה-V10 נעשה שימוש בגרסה מוגדלת של ה"המי" V8, בנפח 6.1 ל' עם 425 כ"ס. לעיצוב אחראי אותו צוות שעיצב גם את ה-ME 4-12 המוזכרת לעיל.
קרייזלר וג‘יפ חושפות טפחיים
צילום: מנהל
ואילו מצד ג'יפ נראה בתערוכה משהו שבודאי ישמח את חובבי הקלאסיקה שבינינו: טנדר קונספט בשם "גלאדיאטור". ג'יפ הוציאה מהארכיון המשפחתי את השם הזה, ניערה ממנו את האבק והצמידה אותו לטנדר הנראה ספרטני ותכליתי, עם עיצוב רטרו המעלה דמעה בעינינו הנוסטלגיות. לא מדובר בקונספט עתידני בלתי-סביר, אלא בכלי שנראה מוכן ומזומן לייצור – אם כי הנהלת קרייזלר לא מדברת על כך כלל ומתייחסת לרכב באותם ביטויים כמו כל מכונית קונספט – "מראה על כיוונים עתידיים", "יסייע לנו לבחון ולהגדיר את הדרך הלאה" ושאר קשקושים. לנו נראה כי באמריקה מוטרפת-הטנדרים, טנדר הנושא את השם המפורש ג'יפ יכול להיות מכרה-זהב.
הגלאדיאטור המודרני יושב על פלטפורמה חדשה לגמרי. הוא מצוייד בתא-נוסעים "קבינה וחצי", עם שתי שורות מושבים ודלת אחורית בצד הנוסע. שתי הדלתות הקדמיות נפתחות ב-180 מעלות להקלת הגישה. המחיצה האחורית נפתחת ומתקפלת קדימה, ויחד עם קיפול המושבים האחוריים ניתן בכך להאריך את הארגז מכ- 1.70 מ' עד קרוב ל-2.50 מ'. המנוע הוא 2.8 ל' טורבו-דיזל בעל 163 כ"ס, משודך לתיבה ידנית; ההנעה פשוטה – אחורית עם שילוב חלקי ל-4x4 בעת הצורך, כמו שאנחנו אוהבים, בלי יותר מדי התחכמות אלקטרונית. נו, מתי אצלנו?