שנתיים לקח למאזדה להבשיל את הקונספט של ה-MPS6 וכעת כשהיא מוצגת בתערוכת פאריז אפשר להתרשם מהמוצר המוגמר. באגף הטכני יש לא מעט פריטים מעניינים. כמו במכונית התצוגה, יחידת הכח היא בנפח 2.3 ליטר (ככל הנראה על בסיס היחידה המוכרת של מאזדה) עם הזרקת דלק ישירה (לראשונה במאזדה, למיטב זכרוננו) ומגדש טורבו. מערכת ההזרקה הישירה מאפשרת יחס דחיסה גבוה יחסית למנוע מוגדש, 9.5:1, לטובת תגובת מנוע ומומנט משופרים בסל^ד נמוך (טרם כניסת המגדש לפעולה) וצריכת דלק משופרת. ההספק עומד על 260 כ^ס מכובדים, גם אם לא פורצי גבולות, ב-6,000 סל^ד ומומנט דשן של כ-38.8 קג^מ ב-3000 סל^ד (מומנט גבוה יותר ומוקדם יותר מאשר ה-STI והאבולושן, למשל) ויותר מ-30 קג^מ שזמינים בין 2000 ל-5500 סל^ד. גם הגיר כולל הפתעות טכנולוגיות – כמקובל היום בסגמנט הביצועים הוא ידני בן 6 מהירויות, אבל כולל יחס העברה סופי שונה וארוך יותר לשני ההילוכים הגבוהים, כנראה לטובת מבנה תיבה קומפקטי יותר. ה-6MPS מצוידת בהנעה כפולה, אולם מאזדה בחרו בהעברת כח (אחורה) ע^פ דרישה ולא בהנעה קבועה כפי שמקובל ברפליקות הראלי היפניות. בעבר התאכזבנו ממערכות כאלו בכלים ספורטיביים בהרבה מהמקרים, נקווה כי היישום של מאזדה מוצלח יותר. עם זאת אפשר להתעודד מהעובדה שיש דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור ולמערכת ההנעה הכפולה, שנקראת בלשון מאזדה Active Torque Split All-Wheel Drive, יש שלושה מצבי פעולה (שלא נשלטים על ידי הנהג): רגיל, ספורט ושלג. ההודעה לעיתונות כוללת גם פירוט מדויק של חיזוקי המרכב, במיוחד באזור המתלה האחורי, ונוכל לספר לכם כי הרשימה אכן מראה על השקעה רצינית בהתאמת המרכב לעומסים המוגברים (כולל הקשחת הקונסולה המרכזית, למניעת רשרושים!). להקשחת המרכב התלוו, כמובן, מתלים מוקשחים – עם קפיצים ובולמים קשים יותר - ומערכת בלימה שזכתה לבלמי דיסק בקוטר ^17 בכל הפינות. כשמגיעים לנתוני הביצועים נכונה אכזבה קלה מנתון הזינוק ל-100, רק 6.6 שניות. לשם השוואה – סובארו אימפרזה WRX עם 225 כ^ס עושה את זה ב-6.1 שניות. ככל הנראה נעוצה האשמה במשקל גבוה יותר (בכל זאת מדובר בקטגוריה גדולה יותר). אבל בואו לא נהיה קטנוניים, עם תאוצה של 80-120 ב-5.3 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ^ש זו בהחלט לא מכונית איטית. ה-6MPS מאופיינת חיצונית בכל סממני הספורטיביות ההכרחיים, אך מבלי להיסחף למוחצנות יתר: גריל חדש ואגרסיבי, פגוש קדמי עם כונסי אויר מוגדלים, בתי גלגלים תפוחים, חצאיות פלסטיק, הפנסים האחוריים הפכו להיות מושחרים, ספויילר אחורי (צנוע בהחלט), צמד פתחי מפלט גדולי קוטר וחישוקי ^18 חדשים. מבפנים ממשיך הקו הספורטיבי-צנוע – מושבים חדשים ותומכים יותר ליושבים מלפנים, לוח מחוונים שונה, דוושות מעוטרות אלומיניום, נגיעות קלות לתא הנוסעים וזהו. יצור ה-6MPS יחל בתחילת 2005 והיא תשווק תחת השם מאזדה-ספיד6 בארה^ב ומאזדה-ספיד אטנזה ביפן ואנחנו ממש לא נתנגד שדלק מוטורס יביאו אותה לארץ – ואם כבר לחלום – אז בקבוצת רישוי 5...