בתערוכת פריז תציג ניסאן היצע חדש ומורחב של רכבי פנאי ושטח. בראש הדגמים החדשים יעמדו הפטרול, לאחר מתיחת פנים חיצונית ופנימית מקיפה (ועם עדכוני מנוע), והופעות בכורה לפאת'פיינדר ולמוראנו שהגיעו מארה^ב. המעניין ביותר עבורנו הוא הפאת'פיינדר החדש, שמגיע לאירופה במקביל לתחילת ייצורו לשוק האמריקני. מעניין, כי הוא מיועד להחליף את הטראנו הקשיש. הדגם הוצג בגרסתו הנוכחית בתערוכת דטרויט בתחילת השנה, והוא מבוסס על רכב הפנאי הענק של ניסאן הפאת'פיינדר ארמאדה. לפאת'פיינדר תצורה בלתי-שגרתית של שלדת סולם נפרדת בצירוף מתלי עצמות-עצה נפרדים מלפנים ומאחור – תצורה שדווקא בארה^ב מופיעה ברכבי פנאי גדולים דוגמת פורד אקספלורר והלינקולן נאוויגייטור/פורד אקספדישן. באירופה ישווק הפאת'פיינדר עם התמסורת המתקדמת המכונה ALL MODE, הכוללת – בנוסף למצב הנעה אחורית – גם מצב אוטומטי לשימוש בנסיעת כביש, בו משולבת ההנעה הקדמית לפי הצורך, מצב 4H בו נעולה התמסורת בשילוב קבוע, ומצב 4L שישמח את חובבי השטח. המצבים השונים נבחרים באמצעות מתג יחיד. בארה^ב משווק הפאת'פיינדר עם מנוע V6 בנזין בנפח 4.0 ל' והספק של כ-250 כ^ס; באירופה, המנוע העיקרי יהיה טורבו-דיזל חדש בנפח 2.5 ל', עם הזרקת מסילה-משותפת דור שני. נתוני הספק לא פורסמו בינתיים. לא ברור עדיין אם מנוע הבנזין יוצע גם הוא. הפאת'פיינדר בעל בסיס גלגלים גדול משמעותית מהטראנו, 2.85 מ' לעומת 2.65, למרות שבאורך הכללי ההבדל קטן יותר – 4.76 מ' לעומת 4.72. רוחב של 1.86 מ', 10 ס^מ יותר מהטראנו, יתרום גם הוא למרחב הפנים. יש מקום ל-7 נוסעים, עם 64 אפשרויות שונות לסידור המושבים. הפטרול המחודש כבר הוצג לסוכני ניסאן, ונחשף גם בגרסתו היפנית המכונה ספארי (בתמונות משמאל). השינויים העיקריי הינם עיצוביים, עם תפיחות וקימורים למיניהם ועדכונים לפנסים ולגריל בהתאם לפנים החדשות של משפחת רכבי הפנאי של ניסאן. בתא הנוסעים, לדברי ניסאן, העדכונים מרחיקי לכת עוד יותר. מנוע הטורבו-דיזל בנפח 3.0 ל' עודכן, והוא מפיק כעת יותר כוח ויותר מומנט – אך שוב, נתונים לא פורסמו. לקהל האירופי תינתן הזדמנות ראשוני לחזות ברכב הפנאי המעוצב, מוראנו, שמגיע לאירופה לאחר שורה של שינויים ועדכונים לעומת הגרסה האמריקאית. המוראנו הוא רכב גדול למדי, עם בסיס גלגלים של 2.82 מ' ואורך כללי של 4.76 מ'. בגרסתו האמריקנית משקלו כ-1.8 טון. הוא מצוייד במנוע ה-V6 המהולל של ניסאן בנפח 3.5 ל' (בעל 245 כ^ס בגרסה האמריקנית), יחד עם תיבה אוטומטית רציפה חריגה בסגמנט זה. לתיבה אפשרות תפעול במוד ידני, עם 6 הילוכים נפרדים. התמסורת דומה לזו המוכרת מה-X-טרייל, עם הנעה קדמית בסיסית ואפשרות לשילוב אוטומטי או קבוע של האחורית.