אחרי שתצלומי-ריגול ברמות שונות קישטו את אתרי האינטרנט, כולל כאלו שצולמו בסתר בהצגה רשמית-סודית לסוכנים לפני כשבועיים, מציגה היום פרארי באופן רשמי את ה-F430, בינתיים ללא כינוי נלווה. המכונית מבוססת על ה-F360 מודנה, עם ממדים זהים ועיצוב שאין לטעות בשיוכו המשפחתי; מנוע V8 חדש בנפח 4.3 ליטר מציע הספק של 490 כ^ס (ב-8,500 סל^ד) לעומת 400 כ^ס ב-360, קרוב להספקה של הלמבורגיני גאייארדו בה מיועדת ה-430 להתחרות. המומנט המירבי עלה מ-38.1 קג^מ ב-4,750 סל^ד, ל-47.4 קג^מ ב-5,250 - עדיין קצת פחות מאשר בגאייארדו. פרארי מדברת על יחס הספק-משקל של 2.8 ק^ג ומדגישה כי מדובר על משקל יבש, ומתמטיקה פשוטה מביאה לנתון של 1,370 ק^ג. טבלת הנתונים הרשמית מדברת על משקל רטוב של 1,450 ק^ג, דהיינו 20 ק^ג יותר מהגאייארדו (ו-60 ק^ג יותר מה-360). עדיין, הביצועים המוצהרים טובים יותר משל הלמבורגיני: 4.0 שניות מ-0 ל-100 קמ^ש, ומהירות מירבית ^מעל 315 קמ^ש^ (גאייארדו: 4.2 שנ' ו-309 קמ^ש; מודנה: 4.5 ו-295). העיצוב שומר כאמור על קוי ה-360 המוכרים, אך נבדל בפנסים מלפנים ומאחור, בצורת הכונסים השונים המפוזרים בחרטום ובצידי המכונית, ובאמצעי-עזר אוירודינמיים – בעיקר דיפיוזר אחורי הבולט לעין בתצלום מאחור המופיע כאן. רצפה שטוחה תורמת גם היא לתכונות האוירודינמיות של המכונית החדשה. שני חידושים עורכים הופעת-בכורה עולמית ב-430: דיפרנציאל אחורי נשלט-אלקטרונית המכונה E-Diff, ואפשרות לשליטה על תכונות דינמיות של הרכב באמצעות מתג על ההגה, טכנולוגיה שנשלפה לדברי פרארי ישירות ממכוניות הפורמולה 1 של החברה. עוד מדובר על אופציה לבלמים קרמיים, ותיבה רובוטית משופרת עם זמן החלפת הילוך של 15 מאיות השניה. ה-F430 תוצג לציבור בתערוכת פריז בספטמבר. בינתיים לא דובר על תחילת שיווק בפועל או על מחירים – שני נתונים שממילא לא ממש רלבנטיים עבורנו...