חברת ונטורי הצרפתית עוסקת ביצור של מכוניות ספורט בכמויות קטנות מזה 20 שנה ( בהן יוצרו בסה^כ פחות מ-1000 מכוניות...). אבל עד כמה שמוצרי החברה הם מענגים לנהיגה (ע^פ דיווחי העיתונות הזרה, כמו גם הישגים על מסלולי המרוצים), אנחנו כאן היום מסיבה אחרת – הפטיש (פ' לא דגושה – Fetish) החשמלית. אנשי ונטורי החליטו להוכיח כי ניתן כבר היום לייצר מכונית חשמלית שלא רק תהיה כלי תחבורה יעיל ונטול מגבלות מעשיות, אלא גם מהנה לנהיגה. הפטיש, שהוצגה בפריז לפני שנתיים כרכב תצוגה, מוצגת השנה כרכב מוכן לייצור ומסירה ללקוחות. אנשי החברה מספרים על טווח נסיעה של עד 350 ק^מ בין ^תדלוקים^ והאצה למאה תוך פחות מחמש שניות (אם כי המהירות המרבית עומדת על 170 קמ^ש בלבד, ככל הנראה בגלל מגבלות יחסי העברה). טעינה של 10 דקות מספיקה לנסיעה של 16 ק^מ ( וטעינה מלאה אמורה להמשך קצת פחות מ-4 שעות) ומיקום מנוע ומצברים מרכזי, יחד עם הניסיון הרב שיש לחברה בתכנון מכוניות ספורט, אמורים להבטיח התנהגות כביש מהנה. אנשי החברה מציגים את הפטיש כסתירה לטענת היצרנים הגדולים כי הטכנולוגיה לייצור מכונית חשמלית עדיין לא בשלה, אם כי הם מודים בעצמם כי בעת תכנון המכונית הם בחרו תמיד בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, ללא חשיבות למחיר (שד^א, לא פורסם). לנו קשה לדמיין את GM, למשל, משווקת מכונית עם שלדת סיבי פחמן כמו בפטיש. עוד בסעיף הטכנולוגיה מופיעים מצברי ליתיום-איון (טכנולוגיה אותה ניתן לפגוש, בין השאר, בסוללות טלפונים ניידים ומצלמות דיגיטליות) במשקל 350 ק^ג ומנוע חשמלי בהספק של 240 כ^ס ועם מומנט קבוע על כל הטווח מסל^ד 0 ועד לקו האדום ב-14,000 סטרטוספריים. המשקל הכללי הוא 1100 ק^ג, אמנם משקל קל למדי בכלל, וביחס למכונית חשמלית בפרט, אבל עדיין 250 ק^ג יותר מגרסת הבנזין (שהוצגה גם היא לפני שנתיים עם מנוע 2 ליטר, 180 כ^ס). פני העתיד? אולי. בכל מקרה אנחנו דורשים דיסק עם הקלטה של פרארי מודנה בפול-גז במערכת השמע לנסיעת המבחן.