מיום הופעתה נחשבה האלפא 147 לאחת המכוניות היותר-יפות, אם לא היפה בקבוצתה – ועכשיו היא עברה רענון עיצובי קל, יחד עם עדכונים מכניים. השינויים החיצוניים אינם דרמטיים, ומתבטאים בעיקר בחרטום, בדומה למתיחות-הפנים שעברו קודם לכן ה-156 וה-166. אנו מקבלים כאן את אותו גריל מוגדל, ואותם פנסים מוארכים היוצרים חרטום מחודד יותר. מאחור השינויים מינוריים יותר ומתבטאים בצורת הפנסים. בתוך המכונית יש גוונים חדשים ללוח השעונים, פה-ושם שינוי בחומרי הדיפון, גרפיקה חדשה למחוונים ולמתגים, ומשענות-ראש אחוריות הניתנות להנמכה לשיפור הראות לאחור. גם כאן אין שום דבר דרמטי. אין שינוי בהיצע מנועי הבנזין, שכולל עדיין שני מנועי 1.6 ל' בעלי 105 ו-120 כ^ס, ו-2.0 ל' בעל 150 כ^ס. בתחום הדיזל, מנוע ה-M-Jet החדש, 1.9 ל' בעל הזרקת ^מולטיג'ט^, 4 שסתומים לצילינדר, 150 כ^ס ו-31 קג^מ, עומד כעת בראש ההיצע במקום מנוע ה-140 כ^ס מהדור הקודם. בתחום המנועים מכני, השינוי המשמעותי ביותר עבורנו הוא בתיבת הסלהספיד הרובוטית, שהיא לדברי אלפא מתכנון חדש לגמרי. תפעול מוט הבורר שונה, ובמצבה האוטומטי התיבה עכשיו בעלת שני מצבים, ^נורמל^ ו^ספורט^. שינוי מעניין אחר הוא במערכת מיתלי ^נוחות^ (Comfort), המוצעת כאופציה בכל הדגמים למעט עם מנוע ה-M-ג'ט, שם היא ציוד תקני. עד כמה שהצלחנו להבין מההדועה המבולבלת-כרגיל לעיתונות, מדובר בעדכון מיתלי המקפרסון האחוריים עם גיאומטרייה שונה ורכיבים אחרים, ובשינוי גם בבולמי הזעזועים הקדמיים. נקווה לקבל יותר מידע בתערוכת פריז. בתחום האבזור, התוספת המשמעותית ביותר היא אופציה לטכנולוגיית Bluetooth.