עוד פרק במסע של רובר במזרח הרחוק נפתח כאשר לפני מספר חודשים הודיעו רובר ופרוטון על הסכם שיתוף פעולה ביניהם. קראנו בעיון את ההודעה ותהינו מה יש לרובר לחפש אצל היצרן המלזי המאד-עממי הזה, אחרי שהפכה את הטאטא אינדיקה המיושנת ל^סיטירובר^ ברמזורי לונדון. הרי פרוטון עצמה מייצרת מכוניות שהם על בסיס דגמי מיצובישי ישנים. ובכן, לא בדיוק. פרוטון היא קונצרן ענק בקנה מידה עולמי ומי שעוקב אחריה מגלה ניסיונות עקביים לשדרג את מעמדה המוטורי, בין היתר עלי ידי השתתפות במרוצי ה-Moto GP לאופנועים וגם באמצעות בעלות על לוטוס. הגב הכלכלי החזק הזה איפשר לפרוטון לפתח פלטפורמה חדשה ולהציג לפני כחצי שנה מכונית קומפקטית בשם GEN2, פיתוח עצמאי ראשון של פרוטון ומודרנית בהרבה מהדגמים שיצרו בעבר – הן מבחינת עיצוב,שמזכיר את המגאן הקודמת, והן מבחינה טכנולוגית (מתלה רב חיבורי מאחור). ומכאן הכל מתחיל להתבהר. שיתוף הפעולה בין שתי החברות יתחיל להתממש כשרובר תציג גרסה משלה ל-GEN2, שתקרא R3 ותתחיל (שוב!) שיטת סימון דגמים חדשה. ה-R3 אמורה להתמקם בין הרובר 25 ל-45 בתור קומפקטית בסגמנט C. המידות מקובלות עם בסיס גלגלים של 260 ס^מ, אורך של 431 ס^מ ורוחב של 172 ס^מ (הנתונים מתייחסים ל-GEN2 ויתכנו שינויים קלים), ותשתמש במנועי ה-1.6 ו-2 ליטר של ה-GEN2. בשנת 2006 תופיע ה-R2, מחליפת של ה-25,שתתבסס על פלטפורמת סופרמיני שמפתחת פרוטון ומכונה TRM. לוטוס ייקחו חלק פעיל בפיתוח השלדה. עם הכינוי, אגב, יש בעיה שכן לסובארו יש כבר מכונית קטנה בשם הזה. וזה לא הכל: גם MG תצטרף לחגיגה ותייצר גרסה מסוגננת משלה שתקרא Z2 ותתחיל שיטת סימון דגמים עם האות Z וספרה המייצגת את הסדרה. כאן שוב תיווצר בעיה כאשר יציגו ברובר את מחליפת ה-45 שתקרא R4 – אבל ב-MG תכונה... Z4. לא בטוח שהחברים לשעבר בב.מ.וו יתלהבו כל כך... אם אתם קצת מבולבלים זה בסדר, גם אנחנו. מה שבטוח הוא שמצפות לנו עוד הרבה תהפוכות בטלנובלה המוטורית של רובר (שמא נקראה לה מוטורנובלה).