בשנים האחרונות הפכו תוצאות מבחני הריסוק למקדם מכירות משמעותי מאוד למכוניות חדשות. יצרנים מפרסמים בגאווה נתוני בטיחות טובים ומפצירים בנהג ^לשמור על היקרים לו^. אך תחום אחד במבחנים זוכה להתייחסות מועטה – פגיעה בהולכי רגל. במבחני הריסוק נבדקת גם תוצאת הפגיעה בהולכי רגל והנזק שנגרם להם במתארי תאונה שונים, צעד מתחייב בהתחשב בכך שאחוז נכבד מההרוגים בתאונות הדרכים הם הולכי רגל. אבל ככל הנראה יצרני הרכב לא מאמינים ששיקולי הקניה שלנו כוללים התייחסות לגורלו של הולך הרגל בו נפגע, חו^ח, ולכן משקיעים בתחום זה משאבים נמוכים בהרבה, אם בכלל, לעומת ההשקעה בבטיחות הנוסעים. כאן אנחנו מגיעים להונדה, היצרן הבולט בהתייחסות לפגיעה בהולכי רגל וזו שמכוניותיה זוכות לציון הטוב ביותר במבחנים אלו באופן מסורתי. היא הייתה הראשונה לתכנן ולבנות בובות-ריסוק לדימוי הולכי רגל כבר ב-88, ואין ספק כי המחקר שנערך במעבדות החברה נושא פרי. עתה חשפה הונדה את הפיתוחים האחרונים בתחום – מכסה מנוע קופץ ומערכת ראית לילה שמתריעה מפני פגיעה בהולכי רגל. הפיתוח הראשון נובע מהעובדה כי רוב הולכי הרגל נהרגים מפגיעות ראש, שנגרמות מפגיעת ראשם בחלקי מנוע קשים הקרובים אל מכסה המנוע. המערכת החדשה כוללת שלושה חישנים בחזית האוטו שמזהים פגיעה בהולך רגל. עם זיהוי פגיעה מגביהה המערכת את מכסה המנוע בעשרה ס^מ, ובכך מרחיקה את ראשו של הולך הרגל מהעצמים הקשים שבתא המנוע. המערכת החדשה מצטרפת לתפישת התכנון הכוללת להגנה על הולכי רגל שמתייחסת לתכנון מיוחד של פריטים שונים, כולל אפילו צירי מגבים שתוכננו במיוחד... אבל הונדה לא מסתפקת רק בהקטנת הנזק במקרה תאונה, אלא מנסה למנוע אותה כליל – בעזרת מערכת ראית לילה ^חכמה^. מערכת זו פועלת בתחום האינפרה-אדום הרחוק (תחום הקרינה שפולטים כל הגופים החמים, בניגוד לאינפרה-אדום קרוב שדורש התקנת פנסים מיוחדים על הרכב) ויודעת לזהות בני –אדם. המערכת גם מחשבת את כיוון ומהירות הליכתו של הולך הרגל ומתריעה בפני הנהג אם יש סכנה לפגיעה בו. המערכת תותקן בהונדה לג'נד כבר בשנת המודל הקרובה (אם כי בינתיים רק ביפן).