כאשר יצרן מציג חזות חדשה בדגם מסוים, מקובל למדי כי שאר דגמי החברה יישרו קו ויאמצו את החזות החדשה לשם המראה המשפחתי. גם באודי זה קורה. גריל הטרפז הגדול ורב-הנוכחות שנראה לראשונה בדגם התצוגה נובולארי, הגיע בשלב ראשון יצור סדרתי בגרסת ה-W12 של ה-A8, לאחר מכן הופיע בחרטומן של ה-A6 החדשה וה-A3 ספורטבק – ועכשיו הגיע תורה של ה-A4, כחלק ממתיחת-פנים משמעותית שעבר הדגם לקראת 2005. ארבע שנים אחרי הופעת ה-A4 הנוכחית, אודי חוללה מהפך אסתטי של ממש. העדכון העיצובי מרחיק לכת מעבר לגריל: החזות שונה לגמרי, כאשר בנוסף לאלמנט העיצובי החזק של הגריל היורד מטה לתוך הפגוש, יש גם פנסי חזית א-סימטריים מוארכים, וכונסי אויר תחתיים משולבים בפנסי ערפל בתחתית הפגוש. גם מאחור הפנסים הפכו להיות א-סימטריים וגולשים כעת אל דלת תא המטען, גם בדגמי האוואנט (ואם כבר הזכרנו את תא המטען, הוא גדל במעט ל-460 ליטר בדמי הסדאן ועד ל-1184 ליטר בדגמי הסטיישן, כאשר המושבים האחוריים מקופלים). המכונית נראית פשוט כדגם חדש, לא כמתיחת פנים – ולפחות על פי התמונות, התוצאה מוצלחת יותר מכל דגמי הדור-החדש שהופיעו לפניה. תא הנוסעים שומר על המראה הכללי מהדגם הקודם אך מקבל גלגל הגה טרפזי עם אפשרויות תפעול מההגה, סידור קונסולה מרכזית חדש ואלמנטים של פיקוד ממערכת ה-MMI המוצעת ב-A6 וב-A8. כיאה למתיחת פנים אינטנסיבית יש חידושים גם בתחום המכני. 4 מנועים חדשים נוספו להיצע של ה-A4. באגף הבנזין נוספו ה-2 ליטר FSI טורבו שהוצג בגולף GTI החדשה, עם 200 כ^ס; ומנוע ה-3.2 ל' V6 FSI עם 255 כ^ס שנלקח מה-A6. היצע הדיזל מקבל תגבור בדמות מנוע ה-2 ליטר TDI 140 כ^ס שמופיע במספר דגמי הקונצרן, ומנוע ה-V6 TDI 3.0 ליטר שהופיע ב-A6 וב-A8. מנוע זה מפיק 204 כ^ס ומומנט של קרוב ל-45 קג^מ. היצע תיבות הילוכים כולל תיבות ידניות 5 או 6 מהירויות, תיבת המולטיטרוניק הרציפה ותיבת טיפטרוניק 6 הילוכים חדשה. תיבת המולטיטרוניק שופרה ומסוגלת כעתת לקבל מומנט עד כ-34 קג^מ, מה שמאפשר להתקין אותה (בדגמי הנעה קדמית) גם במנוע ה-FSI 3.2 ל'. תבית הטיפטרוניק מוצעת בדגמי הקוואטרו עתירי המומנט – זוג הדיזלים המוזכרים לעיל וה-3.2 FSI. המתלים והבולמים עברו כיול מחודש ומציעים גיאומטריה חדשה בשילוב רכיבי מתלה שנלקחו מה-A6 החדשה וגם מה-S4. גם רמות האבזור שודרגו וכוללות בין היתר, כסטנדרט, מערכת שמע משולבת עם תפעול מההגה ומערכת ניווט חדשה (שלא תוצע בארץ); בתחום הבטיחות, כל הדגמים מציעים 6 כריות אויר (כולל וילונות צד) עם אופציה לזוג כריות-צד נוספות למושבים האחוריים. מערכת ה-ESP היא מהדור החדש ביותר, ESP 8. ה-S4 השרירית זכתה לאותם עדכונים עיצוביים כמו ה-A4, אך מעט שינויים מכניים. ה-A4 החדשה מיועדת להגיע אלינו במהלך 2005 – עדיין לא ידוע אם כדגם 2005 או (מה שיותר סביר) 2006.