בשבת האחרונה התאספו משתתפי ליגת ראלי-רייד בפארק בית-שערים שבטבעון לסיבוב נוסף בליגת הניווט בהפקת נעם היימן. 50 הנ^צ שחולקו לקחו את המשתתפים דרומה מעל יוקנעם, דרך רמות מנשה, ואז ירדו לעמק יזרעאל, עלו בחזרה לכפר תבור, משם לנהלל, לגן הלאומי גוש אלונים (שם נתקלו המתחרים בעבודות תשתית ששינו את הנוף, ואת הניווט, לחלוטין, ומתחרים רבים בזבזו זמן רב בהתברברויות) ובחזרה לפארק. סה^כ 180 ק^מ מעורבים של שבילים מהירים ושבילי יער מסולעים ומפותלים, והרבה אבק. באירוע נרשם המשך למגמת ההתעוררות של קטגוריה A הבכירה, עם 11 משתתפים - כולל ^חזרה מן הכפור^ של קבוצת מוטורוני בהרכב מלא ושל צוות אספיר ה^רגיל^ שהיה מושבת לאחרונה בשל בעיות מכניות בסופה שלהם. בקטגורית הבאגים, לעומת זאת, נרשמה השתתפות מינימאלית, תרתי משמע – רק שלושה באגים מיניאטוריים זינקו – החללית המוכרת של ארז, טומקאר ועוד באגי קטנטן וחמוד בצבעי צהוב בוהקים. כמה קטן? מספיק כדי להיות מנויד בארגז של סונומה... הקטגוריה הבכירה המשיכה להיות צפופה גם במהלך היום – עידו שזינק ראשון הוביל חבורה צפופה לאורך מרבית המסלול עד להתברברות באזור גוש אלונים, אבל מאחור נצמדו אליו איציק אסולין, העיט של אספיר ואיציק בריל ב-T2 של הילל (שהסתפק הפעם בתפקיד המלווה והתומך של איציק בריל), נצמדו מספיק כדי שבחישוב הזמנים הכולל ההפרשים יהיו מזעריים, בהובלת איציק אסולין בפאג'רו של אוטוויק. עידו סיים שני, אבל בעיות עם רישום הנ^צ דרדרו אותו אל מחוץ לפודיום (וחבל שהוא לא החליט לכבד את הארוע והמשתתפים האחרים ולהישאר לטקס הגביעים בכל זאת). את המדרגה השניה תפסו בסוף צוות ה^עיט^ וצוות ה-T2 במשותף, אחרי שסיימו את הניווט בזמן זהה לחלוטין – 180 ק^מ ואפילו לא שניה הפרש! צוות גיל ספורט זכה לספונסר חדש בדמות נעמן מוטורס אבל נתקל בבעיות בהנעה הקדמית ונאלץ להסתפק במדרגה השלישית בפודיום. צוות אספיר ה^רגיל^ חזר עם קצת יותר מדי התלהבות ומצא את עצמו בתעלה לצד הדרך בשלב מוקדם של המסלול, הם אומנם חולצו והמשיכו בניווט, אבל הפסידו יותר מדי זמן. גם אחד מצוותי מוטורוני חרץ את גורלו בשלב מוקדם, כשהצליח למצוא בוץ עמוק מספיק כדי להיתקע בו למשך זמן ארוך. לפחות לא שעמם לו שם, אלון אסולין בטרקאן לא נטש חברים בשטח ודאג להיתקע איתו, מפנה את צמרת קטגורית ה-B למשתתפים אחרים. בהעדרו של אלון, קטגוריה B עמדה בסימן שליטה מוחלטת של איציק מיני (ובכלל, מתברר שאיציק הוא שם מוטורי מאוד, לפחות לפי הרכב הפודיומים בשתי הקטגוריות הבכירות...) שהוכיח שוב שבידיים הנכונות (שלו למשל...) ה-D-MAX מסוגל לכסות שבילים בקצב מכובד מאוד, ולמרות בעיות ניווט מסוימות סיים ראשון בפער גדול. אחריו הגיע צוות טלפארמה – ניצן שקל ובני זיד, ואם השמות לא נשמעים לכם מוכרים, בדקו שוב את תוצאות האירועים האחרונים, ותראו את השם מופיע לא מעט. במשפחת שקל יש חלוקת עבודה מסודרת – האישה נוהגת באירועים של ^מסע מעולם אחר^ והבעל בליגת ^ראלי רייד^. העובדה כי עד היום אוכלס ארון הגביעים רק ע^י האישה התחילה לערער את האידיליה, כך שהמקום השני שקטף כאן הבעל הגיע בדיוק בזמן... את המדרגה האחרונה בפודיום תפס עופר קוקוס מקבוצת אוטווויק. בקטגורית הטנדרים היה זה יום המגנום, למרות תקלה טכנית שהוציאה מהתמונה את המגנום בנזין המדוגם של אוטוויק. צוות ^רמות^ הגיע בצביעה חדשה שהוכחה כמוצלחת ביותר – יום נטול תקלות וברבורים בשילוב עם נהיגה מהירה שם אותם על המדרגה הגבוהה בפודיום, כשמאחוריהם עוד זוג מגנומים סטנדרטיים כמעט לחלוטין. אבל הרכב המהיר ביותר על המסלול היה, שוב, הבאגי של אברמוב. כנראה ששילוב של משקל קל, מנוע חזק ומתלים מעולים הוא מרשם מוצלח להשגים, בעיקר אם צוררים איתם גם נהג מעולה. הניצחון הכללי מרשים במיוחד כאשר לוקחים בחשבון שנחיתה לא מוצלחת מקפיצה במהירות גבוהה הוציאה מכלל שימוש את מתלה האוויר באחד המתלים האחוריים, משאירה את קפיץ העזר לשאת במלוא העומס. ולסיום – ^תודה^ רבה לכל תושבי בית-שערים היקרים שהחליטו ש^לא מתאים^ להם שיסעו בשבילים ליד הישוב שלהם בשבת ולקחו את החוק לידים – כולל הצבת מכשולים על שבילים ציבוריים וזריקת אבנים על המשתתפים. הגדיל לעשות אחד שפשוט חסם את השביל עם הבאגר שלו! דווקא רעיון טוב, לא? אולי גם אני אזרוק אבנים על הנהגים שצופרים לי מתחת לחלון כאן בגבעתיים..! ג`יפים A : 1. איציק אסולין ואבישי בקר – אוטוויק (פאג`רו ארוך) 2. איציק בריל ואייל קינן – ליוגב (פאג`רו T2) 2. ברק זוהר ואורן פרנקל – אספיר (עיט) 3. גיל יצחקי ויואב גבע – גיל ספורט-נעמן מוטורס (פאג'רו קינג קצר) ג'יפים B : 1. איציק מיני וגבי דן – D MAX RALLY TEAM (די מקס) 2. ניצן שקל ובני זיד – טלפארמה (פאג`רו ארוך) 3. עופר קוקוס – אוטוויק (פאג`רו קצר) באגי 1. ארז אברמוב 2. גינדין יוסף ואידלמן איבגני 3. אורי ועודד אדלמן טנדרים 1. נעם למברד וגל זלצברג מוסך רמות (מגנום) 2. תומר שטרק וגיא קוטר (מגנום) 3. גלעד אללוף וחגי אדיב – ד.נ. גינון ופיתוח