הריהי לפניכם: ה-M5 החדשה במלוא הדרה. כשבוע אחרי פרסום נתוני המנוע משחררת ב.מ.וו תמונות ראשונות של המכונית עצמה, ומספקת עוד קצת פרטים ונתונים. התמונות מראות עיצוב חיצוני כוחני-מעודן, כאשר ארבעה מפלטים, ערכת חצאיות, קשתות גלגלים מנופחות וחישוקי ^19 ענקיים מבדילים את ה-M מסדרה 5 רגילה; אך עדיין לא קל לנחש כי זו המכונית הסדרתית החזקה ביותר בהיסטוריה של ב.מ.וו. עכשיו אנחנו כבר יכולים לספר כי מנוע ה-V10 האימתני מסוגל להאיץ את ה-M5 מ-0 ל-100 קמ^ש בתוך 4.7 שניות בלבד,ול-200 קמ^ש ב-15 שניות; וכי המהירות המירבית, אלמלא ההגבלה האלקטרונית הרגילה שעוצרת את החגיגה ב-250, יכולה להגיע ל-330 קמ^ש! משקל קל יחסית של 1,755 ק^ג מסייע להשגת הביצועים הללו. ב.מ.וו מספרת כי ה-M5 מסוגלת להקיף את מסלול נורבורגרינג הידוע לשמצה בזמן של כ-8 דקות – תוצאה של מכונית-על אמיתית. פרטים נוספים שלא פורסמו קודם מגלים כי ה-M5 תצוייד במערכת בקרת יציבות מדור חדש, המאפשרת רמת מעורבות גבוהה של הנהג. המערכת ניתנת לניתוק בשני שלבים – שלב ראשון המכונה M Dynamic Mode, בו המערכת מתערבת רק בשלב מאוחר תוך שהיא מאפשרת החלקות ברמה מסויימת, ושלב שני בו המערכת מנוטרלת לחלוטין. פונקציה מעניינת נוספת היא MDrive, המופעלת באמצמעות מתג על ההגה. מתג זה משנה בלחיצה אחת את מצבי תיבת ההילוכים (7 הילוכים SMG מרובת-מצבים, כזכור), כיול המיתלים האלקטרוני ומצב בקרת היציבות, וכן את רמת התמיכה של המושבים האקטיביים אם מותקנים כאלו, לרמות שנקבעו מראש באמצעות מערכת ה-iDrive. אותו מתג משנה גם את התצוגה העילית, שמהווה ציוד סטנדרטי ב-M5. ברירת-המחדל בתצוגה זו מראה לנהג מהירות, הוראות ממערכת הניווט, חיוויים שונים ומצב בקרת שיוט; הפעלת מוד MDrive גורמת להצגת סל^ד ומהירות, כאשר שניהם מהבהבים כשמגיע הצורך בהחלפת הילוך... מבחינת מכלולי השילדה, למרות שהמכונית מתבססת על תכנון סדרה 5, כמעט כל הרכיבים חדשים. פריט מעניין הוא דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ברמה משתנה, המצטיין במיוחד – לדברי ב.מ.וו – ביכולת הורדת הכוח בעת האצה ביציאה מפניות. שיווק ה-M החדשה יתחיל באירופה בינואר 2005. אלינו יגיעו המשלוחים הראשונים ב... נו, באמת.