זוכרים את האנג'וי (^להנות^, בתרגום חופשי) מתערוכת ז'נבה לפני שנה? מכונית הקונספט מבית פינינפרינה הוצגה אז ללא כוונות ייצור כלשהן, אלא שתגובות חיוביות מצד הציבור, מספר פרסים בהם זכתה המכונית, והתפתחויות עסקיות אצל סדנת העיצוב האיטלקית גרמו לקבלת החלטה על ייצור סדרתי, גם אם לא בדיוק המוני. השנה מציינת פינינפרינה, מגדולי סדנאות העיצוב של איטליה (תזכורת קטנה: פרארי אנזו, למשל...), יובל 75 להיווסדה – וזהו תזמון מצויין להציג גרסת ייצור לרודסטר ייחודית ואקסקלוסיבית, מעוצבת למשעי ובעלת שפע של סגנון אישי כמו שניתן לרקוח רק בבתי העיצוב האיטלקיים. לא מזיק אם באותה הזדמנות אפשר גם לפתוח שותפויות עסקיות חדשות... בשנה האחרונה רכשה פינינפרינה את סדנת מאטרה הצרפתית, דבר אשר פתח אפשרויות פיתוח טכניות וייצור חדשות. צעד זה הביא בתורו להחלטה לרתום לשיתוף פעולה טקטי את מותג-העיצוב האופנתי והאולטרא-יוקרתי ^לואי וויטון^. חברה זו תכננה ועיצבה את פנים המכונית, אבל פנינפרינה מציינת כי זו רק התחלה של שיתוף-פעולה בין שתי החברות. יש לציין כי לואי וויטון לא עוסקת רק בייצור תיקים אולטימטיביים ושאר פרטי אופנה לתואמות קארי בראדשו – החברה היא הספונסור הראשי של מפגש המכוניות הקלסיות שהוא אולי הגדול והחשוב בעולם, ה^לואי וויטון קלאסיק^, מאז 1988; אין זה מקרי כי האנג'וי ערכה באירוע זה, בסוף השבוע האחרון באנגליה, את הופעת הבכורה שלה. יש לציין כי בניו התאומים של לואי וויטון אף עסקו בייצור מכוניות ובנו את מכוניתם הראשונה עוד ב-1907, וכי במחצית הראשונה של המאה ה-20 עסקה החברה בין היתר בהלבשת תאי הנוסעים של מכוניות יוקרתיות. האינג'וי (Enjoy) היא רודסטר טהורה נטולת גג, ואף ללא שמשה קדמית. מכונית הקונספט הציעה אפשרות ייחודית להסיר את הכנפיים על-מנת ליצור גרסת מסלול ספרטנית עוד יותר – כאן לא תוארה אפשרות כזו, אך ההודעה-לעיתונות מזכירה במעורפל גרסת-מסלול. כמו מכונית התצוגה, גם גרסת הייצור מבוססת על מרכיבים מכניים של לוטוס אליז. מימדי האנג'וי-קונספט נשמרו, עם בסיס גלגלים ארוך במקצת משל האליז – 2.375 מ' לעומת 2.30 באליז. מלוטוס הגיעה השילדה העשוייה אלומיניום עם המנוע המרכזי, המניע את הגלגלים האחוריים; גם מתלי עצמות-העצה-הכפולות באו מלוטוס, אם כי הם עברו כיול והתאמה על-ידי החברים החדשים של פינינפרינה במאטרה. ההבדל לעומת הקונספט נעוץ בין היתר במנוע – במקום מנוע הרובר בעל 135 כ^ס יעשה שימוש, בדיוק כמו בדור החדש של לוטוס שהושק בינתיים, במנוע טויוטה בעל תזמון משתנה המפיק 190 כ^ס. גם המנוע למעשה מגיע מלוטוס לאחר שעבר אצלם מספר שינויים. עם תיבה ידנית 6 הילוכים ומשקל נוצה של 850 ק^ג בלבד, האנג'וי מאיצה מ-0 ל-100 ב-5.2 שניות, ומגיעה ל-250 קמ^ש (למי שלא אכפת לו לנסוע במהירות כזו ללא הגנת רוח מינימלית). נציין עוד כי האנג'וי מתגלגלת על חישוקי ^17 מלפנים ו-^18 מאחור, לעומת ^16 ו-^17 בהתאמה באליז. כיאה לרודסטר פתוחה, קשת הגנה מאסיבית ניצבת מאחורי המושבים להגנת הנוסעים; שאר הגוף מפוסל בקווים זורמים ומבליטים את בתי הגלגלים. בהעדר תא המטען, על מכסה המנוע מותקן מנשא מזוודות מעוצב ויעודי – ולא תופתעו לשמוע כי הוא מתאים בדיוק למזוודת-טרולי בגודל בינוני של לואי וויטון... תא הנוסעים מעוצב בקפידה לא-מפתיעה (לואי וויטון, כבר אמרנו?) ומשופע בעור אדום ואלומיניום. אבל הפיקנטריה האמיתית מגיעה עם האבזור. מאחר ובמכונית סופר-פתוחה עסקינן, פינינפרינה מציעה קסדה יעודית (וייחודית גם היא) יחד עם המכונית, לנהג ולנוסע. הקסדות מצויידות במערכת שמע ואינטרקום אינטגרלית אשר פותחה על-ידי... B&O, לא פחות, חברה אשר הוזכרה כשותפה אסטרטגית בפרוייקט האנג'וי. יש גם מערכת אודיו מהדור האחרון של האדונים באנג ואולאפסן הנזכרים לעיל – ואותה חברה, אגב, מספקת את גימור האלומיניום לתא הנוסעים (מתברר כי ל-B&O יש מיומנות לא קטנה בתחום, והחברה מספקת גימורי אלומיניום גם ליצרני רכב אחרים). ומאחר ומדובר במכונית המיועדת לאריסטוקרטיה כחולת-דם של ממש, לואי וויטון מציעים גם חליפות-נהיגה יעודיות, לה ולו, העשויות שילוב של עור ונאופרן (!?). ואם כבר שאלתם אז כן, יש גם נעלי-נהיגה ^לשימוש עירוני^. לא שאלנו אם הביגוד הנ^ל כלול במחיר, אבל יש לנו הרגשה שלקונים הפוטנציאליים זה לא ממש משנה... וזה מביא אותנו לשורה התחתונה. רוצים לקנות? אז רגע, עוד לא. חשיפת האנג'וי ב^לואי וויטון קלאסיק^ היתה הצעד הראשון במסע-יחצנות שתערוך המכונית ברחבי העולם בחודשים הקרובים, במטרה לבדוק האם אכן יש מספיק קונים כדי לייצרה. ^מספיק^ פירושו לא יותר מ-75, אגב – הכוונה היא להגביל את הייצור בהתאם ליובל אותו מצייינת המכונית. יש לנו הרגשה שיהיו הרבה יותר קופצים מאשר המספר הזה, אפילו שפינינפרינה טרם נקבה במחיר. הייצור, אם וכאשר, יתבצע במאטרה במהלך 2005.