השבוע נפתחת תערוכת הרכב בביג'ין, סין. עבור שאר העולם זו אולי לא בשורה גדולה, אבל מיטב יצרני הרכב רואים בשוק הסיני בפרט, והאסייתי בכלל, נדבך חשוב בתכניותיהם הגלובליות – ופורד, אולי, יותר מכולם. פורד משקיעה מאמצים ומשאבים רבים בתערוכה הפעם, עם נציגות עשירה של מותגיה – כולל , וזה משמעותי במיוחד, מותגי חטיבת היוקרה/פאר, אסטון-מרטין, יגואר ולנד-רובר. ויש גם מכונית קונספט מפתיעה: פוקוס סדאן. היתכן שפורד בוחרת דווקא בתערוכה מרוחקת ולא-ממש-חשובה-לשאר-העולם זו כדי לחשוף את המכונית החשובה ביותר שלה לשנים הקרובות? והיתכן שהיא חושפת ראשונה דווקא את גרסת הסדאן? ובכן לא בדיוק: הפוקוס-קונספט הזו נתפרה עבור השוק הסיני וסביבתו הקרובה, ולכן – בניגוד למה שקורה עם כל מכונית סגמנט C אירופית – מדובר בסדאן, בהתאם להעדפות המקומיות. מי שאחראי לעיצוב הוא פול גיבסון, מנהל העיצוב של פורד אסיה-פסיפיק. הוא מגדיר את המכונית כ^מובילת סטייל עבור הדור החדש של רוכשי רכב בסין^. עם זאת, הקשר לפוקוס המקורית ניכר לעין – ואפשר רק לנחש עד כמה מה שאנו רואים כאן דומה לפוקוס ה^אמיתית^ הבאה הצפויה להחשף בתערוכת פריז. פורד, על כל פנים, לא התייחסה לסוגייה זו כלל. מכונית הקונספט אינה מהפכנית, ונראית כדגם סדרתי לכל דבר למעט חישוקי ה-^19 הבלתי-נמנעים, והפנסים הקדמיים – מדובר בפנסי LED אשר פותחו בשיתוף עם חברת אוסראם ויוצרים מראה בלתי-שגרתי, במיוחד כאשר הם מופעלים יחד עם פנסי הערפל כפי שניתן לראות בתמונות. גם הפנסים האחוריים משתמשים בטכנולוגיית LED.