בטקס רב משתתפים הניחו היום אנשי את"ן (אגף התנועה במשטרת ישראל) ומע"צ אבן פינה לבנין החדש למשו"ב (מרכז שליטה ובקרה) המשותף שלהם. מרכז השליטה והבקרה אחראי לאיתור מפגעים ועומסי תנועה בכביש ולהפעלת הגורמים המתאימים לטיפול בבעיה – צוותי מע"צ לטיפול במפגעים בכביש ושוטרים להכוונת תנועה בצמתים עמוסים וכד'. המשו"ב פועל כיום ממבנה קטן בשטח של 74 מ"ר, שאינו עונה עוד על הצרכים. המבנה החדש, שישתרע על שטח של 250 מ"ר, יאויש על-ידי 20 מפעילים בכל שעות היממה. המפעילים יכללו נציגי משטרה, מע"צ, צבא ותקשורת (כדי לדווח על המפגעים לציבור בזמן אמת). ניצב יעקב רז, ראש אגף התנועה, הפליג בשבחי התיאום הבין-גופי שמאפשר המרכז, ותרומתו להפחתת העומס וטיפול מהיר במפגעים – דבר שתורם ישירות להפחתת הסיכוי לתאונות. הניצב קרא גם להכפפת מרכזי התנועה העירוניים למרכז הארצי, מה שיגדיל עוד יכולת התאום, גם בעיתות חרום. מנכ"ל משרד התחבורה, בן ציון סלמן, סיפר על הגדלת התקציבים המיועדים לתשתית הכבישים בישראל – 20 מיליארד ש"ח הוקצו לתשתיות הכבישים בתוכנית החומש שהתקבלה זה עתה (אם-כי אין ערובה כי מלוא הסכום אכן יוקצה בפועל). סכום זהה הוקצב גם למערכת הרכבות. שיפור תשתית הכבישים ושיפור מערך הרכבות הם שני מרכיבים מתוך שלושה, כאשר אליהם מצטרף "הקטנת הביקוש" – הטלת אגרות על כלי רכב בכניסה לערים, מה שאמור לגרום למעבר למערכות הסעת המונים ולהקטנת נפח התנועה בכבישים וכנגזרת את מספר תאונות הדרכים. נושא תאונות הדרכים היה מרכזי בכל הנאומים, כאשר עלייה משמעותית במספר התאונות הקטלניות, וריכוזם בייחוד לאחרונה, יחד עם סיקור נרחב באמצעי התקשורת, חייב התייחסות פומבית לנושא. נקווה רק כי ההתבדחות של ניצב רז, שהתייחס לחתימת הרב הראשי של המשטרה על מגילת הקמת המבנה – "הוא חותם בשם אלוהים" – אינה מרמזת כי מתכוונים לסמוך רק על היושב במרומים בנושא...