במבחן, שנערך במסלול המהירות האובאלי פאפנבורג בגרמניה, שברה אקורד דיזל 2.2i-CDTi סטנדרטית לחלוטין (מלבד הוספת כלוב התהפכות) 19 שיאי מהירות בינלאומיים לקבוצתה. בין השיאים שנשברו – מהירות ממוצעת ל-24 שעות, 130.4 מייל לשעה, או בעברית 210 קמ^ש; 214.3 קמ^ש בממועצ על-פני ק^מ ועוד. במכונית נהג נהג המרוצים הבריטי רובין לידל, כשלמשימה נרתם גם FIA, שפיקח על המבחנים (והיה הגוף שבחר שתי מכוניות אקראיות מקו היצור). אחרי שגמר לשבור שיאי מהירות על המסלול, יצא הצוות לנסיעה של 675 ק^מ בכבישים ציבוריים. במסלול שכלל עירוב של כבישים מהירים ומשניים, הושגה צריכת דלק של 3.07 ליטר למאה ק^מ (בערך 32.5 ק^מ לליטר) – כ-15 שקל לנסיעה ירושלים-ת^א-ירושלים (אם מתעקשים לתדלק במחיר מלא...) למי שלא זוכר, הנה קצת פרטים על האקורד דיזל. המכונית מצוידת במנוע הדיזל הראשון שייצרה הונדה אי פעם: טורבו-דיזל מסילה משותפת, ארבעה ציל' בנפח 2204 סמ^ק. הספק המירבי הוא 140 כ^ס ב-4000 סל^ד, המומנט – 34.6 קג^מ ב-2000 סל^ד. התיבה ידנית בלבד, 5 הילוכים, המשקל – 1470 ק^ג. וכמו שכבר סיפרנו לכם, חברת מאיר, יבואנית הונדה לארץ, הודיעה כי תייבא את האקורד דיזל לארץ בשנת המודל הקרובה, למרות העדר תיבה אוטומטית.