תערוכת ניו-יורק מתבררת כבעלת חשיבות לא מעטה עבור חלק מהיצרנים, במיוחד בהתייחס לדגמים שארה"ב היא שוק-היעד העיקרי שלהם. יגואר, למשל, מנצלת את התערוכה על-מנת לחשוף גרסה מוארכת ל-XJ. יגואר-הפאר האולטימטיבית הזו בהחלט מיועדת בראש וראשונה לשוק הצפון-אמריקני, אשר אמור לספק 80% מהמכירות. ואם לא די בכך, הרי שבנוסף ל-XJ המוארכת הסדרתית, מציגה יגואר גרסת-קונספט אולטרא-מפוארת על בסיס אותה מכונית. בסיס הגלגלים של ה-XJ הרגילה הינו הארוך ביותר בקטגוריית מכוניות-הפאר, לפחות בין המתחרות הישירות מאירופה – 303.5 ס"מ. אך לאלו שגם זה לא מספיק עבורם האריכה יגואר את בסיס הגלגלים ב-12.5 ס"מ נוספים כשהתוצאה הסופית היא 316 ס"מ א-ר-ו-כ-י-ם. האורך הכללי צמח בשיעור זהה. מיותר לציין כי כל התוספת מוקדשת לרווחת הנוסעים מאחור. כמו בדגם המקורי, גם כאן הושם דגש על משקל נמוך ככל האפשר – הגרסה הארוכה שוקלת רק 24 ק"ג יותר מהרגילה, כמחצית מההפרש אצל המתחרים, וכמו האחות הקצרה היא הקלה ביותר בקבוצתה בהפרש ניכר. ה-XJ Long Wheelbase (זהו השם הרשמי, המסורבל במקצת, של הגרסה) מציעה, בנוסף למרחב המוגדל, תנאי מחייה-ועבודה משופרים למנהל העסוק. בנוסף למגוון אפשרויות סידור המושבים מאחור – עד וכולל מושבים מפוצלים, מתכווננים ומחוממים בנפרד – מוצעות שפע אופציות מולטימדיה ותקשורת. מדפים הנפתחים מגב המושבים הקדמיים, בסגנון מושבי מטוסים, מאפשרים שימוש במחשב נייד. לחילופין, ניתן להתקין צגים גרפיים בגב משענות הראש הקדמיות. ניתן להזמין מערכת טלפונים משולבת לכל המושבים, מערכות מולטימדיה מבוססות DVD, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים עם הפעלה קולית, ועוד ועוד כיד הדמיון. ה-XJ המוארכת תוצע עם מנועי V8 בלבד – 3.5 ל', 4.2 ל' ו-4.2 ל' מוגדש, זהים לאלו שבדגם הרגיל, בהספקים שבין 258 ל-400 כ"ס; התיבות כולן אוטומטיות 6 הילוכים. יחד עם ה-XJ הארוכה הוצגה, כאמור, גם גרסת קונספט, העונה לשם Concept 8. יגואר נטלה את ה-XJ הארוכה והוסיפה לה את הקצה של השפיץ בפרטי יוקרה, פאר והדר: שטיחים בעובי 2.5 ס"מ מפנקים את רגלי הנוסעים, הישובים מאחור ב-2 כורסאות נפרדות שמהוות את השינוי העיקרי לעומת הדגם הסדרתי (מצופות עור משובח, מתכווננות, נשכבות, מחוממות וכו'). תאורת פנים מבוססת נורות LED מספקת אווירה חמימה. הקונסולה המפרידה בין המושבים ממשיכה לכל אורך המכונית, ומצופה כולה עץ אגוז בגימור מט ייחודי. הקונסולה מכילה תא מצונן יעודי לבקבוק שמפניה (שמגיע כציוד מקורי עם הרכב, כמו גם זוג כוסות קריסטל בעיצוב יעודי לשימוש במכונית. כן, גם להן יש מחזיק יעודי, עשוי אלומיניום). הפינוקים כוללים גם שמני-גוף ובשמים, מצלמה דיגיטלית וציוד כתיבה, כולם מאופסנים בארוניות יעודיות בגב המושבים הקדמיים. ואם לא די בכך, מערכת שמע בהספק כולל של 860 וואט – המילה האחרונה מתוצרת Alpine – מספקת ליווי מוזיקלי לנסיעה, בסיוע לא פחות מ-14 רמקולים (את המנוע אין, כמובן, סיכוי לשמוע, אפילו שמדובר בגרסה המוגדשת של מנוע ה-XJR, עם 400 כ"ס). מאפיינים נוספים של דגם הקונספט: גג העשוי כולו זכוכית, וחישוקי "21.