בעוד העולם המוטורי מחכך ידיו לקראת תערוכת ז'נבה, הנפתחת היום לעיתונאים, נערכת לה בשקט בצד השני של כדור הארץ, ממש במקביל, תערוכת מלבורן. כצפוי, המגרש הביתי מאפשר להולדן המקומית לחגוג – והפעם, בנוסף למכוניות הגדולות מנופחות-השרירים הבלתי נמנעות, יש הפתעה יוצאת דופן מצד הולדן. מדובר בפרוייקט משותף יחד עם יצרנית מכוניות-ספורט אוסטרלית קטנה העונה לשם Elfin, בעלת היסטוריה של דגמי מירוץ וכביש ספרטניים אשר מייצרת כיום מכונית בסגנון לוטוס/קייטרהאם 7, בעבודת יד ובקצב של עשרות בודדות בשנה. תוצאת הפרוייקט המשותף הוא צמד מכוניות בסגנון רטרו, שתיהן מכוניות חד-מושביות קיצוניות העונות לכינוי MS8: האחת, עיבוד מודרני למכונית מירוץ פתוחת-גלגלים, מכונה Clubman, כינוי המשמש את הדגם הסדרתי הרגיל של חברת אלפין; אלא שאותו קלאבמן של אלפין מסתפק במנוע 1.6 ל' מתוצרת טויוטה, בהתאם למסורת המינימליסטית של מכוניות מסוג זה; ואילו כאן מדובר ביחידת הכוח שסופקה על-ידי הולדן, מנוע V8 LS1 שמקורו בשברולט קורבט. אפילו עם המנוע הכבד בחרטומה שוקלת הקלאבמן רק 875 ק^ג. הביצועים יהיו פונקציה של מפרט המנוע המדוייק שיוזמן על-ידי הלקוח – ההספק הבסיסי הוא כ-330 כ^ס, כך שבכל מקרה אנו מדברים על ביצועים בליסטיים. ההערכה של מתכנני המכונית היא תאוצה מ-0 ל-100 קמ^ש בתוך 3.5 שניות. המכונית השניה היא אחות לא-תאומה, על אותו בסיס מכני בדיוק אך עם כסות אוירודינמית – והיא כבר כן מיועדת לרישוי לכביש. בהתאם לצורתה היא מכונה MS8 Streamliner. על מושב הנהג היחיד מכסה בועת-פרספקס, כשהכל מיועד להראות כמו מכוניות מירוץ משנות ה-50. תוספת המעטה החיצוני הוסיפה רק 75 ק^ג למשקל, ו-30 ס^מ לאורך הכללי (שגם כך מגיע ל-3.50 מ' בלבד). שתי המכוניות יושבות על בסיס גלגלים של 2.29 מ' ומצויידות במיתלי עצמות-עצה עם בולמים אלכסוניים, חישוקי ^18 ובלמים גדולי קוטר. המפרט כולל גם תיבה ידנית 6 הילוכים, דיפרנציאל מוגבל החלקה ואפילו ABS. את שתי המכוניות ניתן יהיה להעביר רישוי לכביש, למי שירצה בכך – וכן, שתיהן מיועדות לייצור, אבל רק על פי הזמנה. הייצור בפועל יתבצע באלפין ויתחיל מאוחר יותר השנה. המחיר – החל מ-85,000 דולר אוסטרלי (כ-65,000 דולר אמריקני) עבור הקלאבמן, 105,000 דולר אוסטרלי (כ-80,000 דולר ארה^ב) לסטרימליינר. ההגה, בכל מקרה, ימני...