רולס-רויס תחגוג במאי הקרוב מאה שנות פאר ממונע. היא החליטה לחגוג את המאורע עם ^מכונית נסיונית^ (רולס-רויסית ל^מכונית תצוגה^) פתוחה על בסיס הפנטום החדשה. מכונית התצוגה נושאת את הכינוי 100EX: המספר מציין את המאורע והסיומת EX, מלשון EXperimental, היתה הציון הקבוע של החברה למכונית תצוגה גדולות, עוד מימי ה-1EX של 1919. לא שהיו כל כך הרבה מכוניות ^נסיוניות^ בדברי ימי רולס-רויס, בודאי לא בעבר הקרוב: כמעט חצי מאה עברה מאז הרגישה רולס-רויס לאחרונה הרפתקנית מספיק בשביל ^מכונית נסיונית^, אי אז עם ה-45EX של 1958. ה-100EX היא מכונית פתוחה, עם ארבעה מושבים ושתי דלתות, על פי מתכונת מקובלת אצל המותג האריסטוקרטי הזה. צמד הדלתות נפתחות לאחור משיקולי עיצוב (כדי לא ^ללכלך^ את אמצע המכונית בידיות למיניהן) ונוחות (גישה נוחה יותר למושבים האחוריים). המכונית מעוצבת על פי הקוים הכלליים של הפאנטום החדשה, ויחסית לאותה לימוזינה ענקית היא ממש קומפקטית: אורכה רק קצת מעל 5.50 מ'... 16.5 ס^מ פחות מהפאנטום. לעומת זאת, במיטב המסורת של רולס-רויס (^ויש מסורת^), מצוידת ה-EX במנוע ענק, אפילו במונחי החברה – 9.0 ליטרים, 16 צילינדרים ו-64 שסתומים... ההספק לא נמסר, אבל קרוב לוודאי שהוא עונה להגדרה המסורתית שהופיעה במפרט האגדי של החברה – ^מספיק^. תא הנוסעים ספון במיטב העור והעץ שיודעת תעשיית הרכב הבריטית לנפק, והרבה משני החומרים. גם אלומיניום וכרום לא נפקדים מתא הנוסעים כשהעיצוב הכללי אמור לתת הרגשה של ^יאכטה בתנועה^ (באמת! זה מה שהם אומרים!). מי שלא מסתפק בסתם עור, כרום ועץ, כמותם אפשר למצוא במכוניות ^עממיות^ ו^המוניות^ מבית מרצדס וב.מ.וו, ישמח לדעת שה-Spirit of Ecstasy, הדמות המכונפת שעל הגריל, עשויה כסף טהור... הגריל עצמו, כמו מסגרת החלון הקדמי, יוצר בעיבוד שבבי מגוש אלומיניום גדול – הכי טוב אלומיניום. זה גם התהליך הכי יקר שאפשר. הכי טוב הכי יקר, לא? רולס-רויס מתגאה במנגנון חדשני שמאפשר קיפול הגג לנפח קטן במיוחד, כך שיישאר בתא המטען מספיק מקום לסל הפיקניק. לשם נוחות קיום אותו מנהג בריטי מסורתי תוכננה גם דלת תא המטען כך שתוכל לשמש שולחן פיקניק ראוי, ואפילו דאגו לדיפון מנצרים שיתאים לסל... לפני שאתם מרימים טלפון למחלקת ההזמנות, אנו נאלצים לאכזב אתכם... ה-100EX, או כל נגזרת שלה, לא מתוכננת להגיע ליצור.