המעריצים המושבעים יאנחו בכבדות – ^הגם את אלפא ?^... עוד יצרן בעל מסורת ספורט-כביש מפוארת מצטרף לביצת ה^קרוסאובר^ (כמו גם ב.מ.וו, למשל). שוק ה^סטיישנים לשטח^ הולך וצובר תאוצה ואלפא לא יכולה לוותר על נתח בשוק מתפתח זה, במיוחד לאור מצבה העגום של אמא פיאט. אמנם אלפא הכינה אותנו בעבר לעובדה שגם היא תרד אל השטח, בדמות ה^קאמאל^, קונספט קרוסאובר על בסיס ה-147. אבל בתערוכת ז'נבה הקרובה תציג אלפא דגם המיועד לייצור, דווקא על בסיס ה-156: ה^קרוסוואגון^, על בסיס ה-156 ספורטוואגון (סטיישן). המכונית הוגבהה בשישה ס^מ וקיבלה מערכת הנעה כפולה, והוספו לה סממני ^שטח^ עיצוביים הכרחיים. הבחירה בסטיישן תואמת, אגב את הכיוון שבחרו קודם לכן וולוו (XC70) ואודי (אולרוד). מערכת ההנעה הכפולה במקרה זה היא מערכת טורסן המכונה C System, בעלת שלושה דיפרנציאלים. כדי שנטיית השטח תראה ולא רק תעשה צוידה הקרוסוואגון במיגון לתחתית הרכב, מדרגות צידיות וגגון מטען. בשלב זה מוצע מנוע אחד בלבד – ה-1.9 ל' טורבו-דיזל 'מולטיג'ט' בגרסתו החזקה ביותר, 150 כ^ס. כאמור, הקרוסוואגון תוצג בתערוכת ז'נווה הקרובה; שיווקה יחל באירופה בתחילת ספטמבר. אגב, לאלפא זו היא מכונית ההנעה הכפולה הראשונה מזה עשור. בפעם הקודמת היתה זו ה-164 Q4 המורכבת והמתוחכמת, שהייתה מיועדת אך ורק לכביש.