קבוצת המירוצים ב.מ.וו-וויליאמס השיקה את ה-FW26, מכוניתה החדשה לעונת 2004, במסלול ולנסיה בספרד. עם תכנון אוירודינמי חדש ורדיקאלי, מנוע משופר, תיבת הילוכים חדשה ועוד שורה של שיפורים, הכריז מנהל הקבוצה פרנק וויליאמס באופן חד-משמעי על תכניותיו: "אנו שואפים לנצח בכל מירוץ, לקחת את התואר מפרארי ולהוסיף עוד אליפות לרשימה שלנו". בעונה הקודמת סיימו נהגי הקבוצה, חואן-פאבלו מונטויה וראלף שומאכר, במקומות 3 ו-5 באליפות הנהגים; ב.מ.וו-וויליאמס סיימה שניה אחרי פרארי באליפות היצרנים. המכונית החדשה מתאפיינת בתכנון אוירודינמי יוצא דופן, כאשר בולט החרטום הקטום. זוג הכנפיים הקדמיות מחוברות באמצעות זוג "חטי פיל" היורדים משני צידי החרטום. שאר גוף המכונית גם הוא פרי תכנון אוירודינמי מדוקדק. כל שאר המכלולים הראשיים של המכונית – מנוע, תיבה, שילדה – חדשים גם הם. בין היתר, הושקעה עבודה רבה בהתאמת המנוע לתקנות ה-FIA החדשות, המחייבות אורך חיים של לפחות 800 ק"מ למנוע. בדרך כלל, העלאת חיי המרכיבים מחייבת עלייה במשקל, ונעשה מאמץ רב כדי למנוע זאת. גם השילדה חייבה תכנון שיתאים לדרישות ה-FIA לעמידה בריסוק. אנשי הקבוצה הפגינו בטחון רב לגבי סיכוייהם בעונה הקרובה, בין היתר בשל השלב המוקדם בו הושקה המכונית אשר מותיר להם חודשיים תמימים לניסויים ושיפורים. בעונה שעברה הושקה המכונית בשלב מאוחר, וכתוצאה מכך לא הושלם תהליך הפיתוח לקראת תחילת העונה. הנצחון הראשון של הקבוצה הושג רק בסיבוב השביעי. הלקחים הופקו בהתאם.