הצגת הדור החדש של טנדר הדקוטה לא ממש הפתיעה אף אחד. הצגת מחליף לטנדר הדקוטה הוותיק היה צעד צפוי מצד דיימלר קרייזלר, ותערוכת שיקאגו הנערכת בימים אלו הינה זירה לגיטימית לחלוטין להצגת היורש. הדקוטה הוא טנדר מעט חריג בשוק האמריקאי – קצת יותר גדול מחברי הקטגוריה ה^קומפקטית^ (ועם אפשרות למנוע V8) אבל לא גדול מספיק כדי להיכנס למועדון ה-^Full Size^. הדור החדש זכה לקבל מרכיבי עיצוב דומים לאלו של הדוראנגו,ה-SUV החדש של דודג' – החזית המודגשת על ידי גריל כרום ענק וניפוח שרירי בכנפיים הקדמיות שנמשך אל תוך הדלתות, אך מצליח להראות כוחני ושרירי יותר מהדוראנגו. הדקוטה התארך ב-9.5 ס^מ, שהוקדשו בעיקר לחזית על מנת ליצור אזורי קריסה יעילים יותר – הכרחי למדי לאור התוצאות העלובות שהשיג הדקוטה הפורש במבחני הריסוק. מתחת למכסה המנוע יש אפשרות בחירה בין מנוע V6 בנפח 3.7, שמספק 210 כ^ס, לבין מנוע V8 שרירי בנפח 4.7 ליטר שמוצע בשתי רמות הספק – 230 ו-250 כ^ס. בדודג' טוענים גם למתלים כל חדשים, אבל עדיין אין מה לצפות ליותר מסרן חי וקפיצי עלים מאחור, ככה הקהל האמריקאי אוהב את הטנדר שלו – פשוט, חזק וגדול, ואם אפשר, אז עוד יותר גדול. הדקוטה החדש הוצג בגרסאות קבינה כפולה (קוואד קאב) ומאורכת (קלאב קאב) וגרסת תא נהג בודד צפויה בהמשך. מה שמסקרן יותר לגבי הדור הנוכחי של הדקוטה, הוא הטנדר העתידי של מיצובישי, שככל הנראה, יחלוק עם הדקוטה את הפלטפורמה וקידמון שלו קיבלנו בתערוכת דטרויט שהסתיימה לא מכבר.