לקראת אמצע מחזור-החיים עוברת, כמקובל, המרצדס C-קלאס מתיחת פנים. מבחינה חיצונית קיבלה ה-C צבירי-פנסים חדשים, ותכנון מחודש וספורטיבי יותר של החרטום. מפשק גלגלים שהורחב במקצת, יחד עם צמיגים רחבים יותר (החל מ-205/55-16), מקנים מראה אגרסיבי ודינמי מבעבר. את המראה הזה מגבים מספר מנועים מחוזקים ו/או חדשים. גרסה חדשה בדגמי הסדאן והסטיישן היא ה-C230K, עם מנוע 2.3 ליטר 4 ציל' בעל מגדש-על (קומפרסור), המפיק 192 כ^ס; עד עתה הוצע מנוע זה רק בספורטקופה. הספק מנוע הדיזל של גרסת ה-C220 CDI, שעמד על 143 כ^ס, הועלה ל-150 כ^ס; מנוע זה וכן הגרסה היותר-חלשה שלו, C200 CDI (עם נפח דומה של 2,148 סמ^ק אך 116 כ^ס) מצויידים במסנן חלקיקים שמסייע למנועים לעמוד בתקנות הזיהום יורו 4 העתידיות. אבל החידוש העיקרי הוא הופעה ראשונה בסדרה C למנוע V8 – בגרסת AMG חדשה, C55 AMG. עד עתה, צוידה הגרסה הלוהטת של ה-C-קלאס במנוע V6 מוגדש בנפח 3.2 ל'; עכשיו, כמו ב-SLK החדשה, בוצע המעבר למנוע V8 גדול בעל ^נשימה טבעית^. וכמו ב-SLK, ההספק המרבי לא גדל בהרבה ועומד על 367 כ^ס, לעומת 354 כ^ס קודם לכן; זה עדיין שיא חדש בקבוצת גודל זו, וכך גם המומנט המרבי של המנוע העומד על 52 קג^מ. גרסת ה-AMG מגיעה עם תיבה אוטומטית (5 הילוכים) בלבד, מאיצה מ-0 ל-100 בתוך 5.2 שניות, מצויידת בחישוקי ^18 עם צמיגים רחבים בהתאם, ותוצע בגרסאות סדאן וסטיישן. חרטום המכונית בגרסה זו הוארך ב-8 ס^מ כדי לאכלס את המנוע הגדול. תא הנוסעים של ה-C החדשה עוצב מחדש, עם סביבת נהג שונה, מושבים משופרים וכן הלאה. אפילו רמת הגימור ^קלאסיק^ הבסיסית מקבלת עתה גימור עץ אמיתי. רשימת המערכות והטכנולוגיות כוללת אפשרות לפנסי בי-קסנון עם פונקציית הארת-פנייה (פנסים עוקבי-היגוי), תפעול התיבה האוטומטית מההגה, וסדרה חדשה ומתקדמת של מערכות ניווט ושמע. בין היתר, תוצע אפשרות לבקרה קולית ^לינגואטרוניק^ על מערכת השמע והטלפון הסלולרי המובנה – וגם, לראשונה בסגמנט המשפחתיות-הגדולות, אפשרות לבקרה קולית של מערכת הניווט. מאז הושקה הסדרה במאי 2000, ייצרה מרצדס למעלה ממיליון ורבע מכוניות C-קלאס – הצלחה אדירה ללא תקדים בהיסטוריה של מרצדס. עם המכונית המשופרת תנסה מרצדס להמשיך את ההצלחה. אנו ניסע עליה בסוף חודש זה (דיווח כאן מייד לאחר מכן), כשהשיווק באירופה צפוי להתחיל במאי הקרוב.