לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, נמסרו בישראל בשנת 2003 119,174 מכוניות חדשות – ירידה של 5.7% במכירות לעומת השנה הקודמת. מדובר בירידה קטנה בהרבה מזו שאפיינה את תחילת השנה, עת עמדו הפערים לעומת התקופה המקבילה ב-2002, באזור ה-30% ויותר. המשמעות היא התאוששות במכירות הרכב בישראל במהלך החצי השני של השנה, בו היו נתוני המכירות דומים ואף גבוהים מאלו של 2002, ותקווה ליבואנים לקראת 2004. אבל לא לכולם מסמנים הנתונים כוס חצי מלאה.יבואני הרכב האירופאי ספגו מכה קשה בהרבה לעומת כלל השוק – פלח השוק של המכוניות שמקורן באירופה ירד מ-54.4% ל-39.6%. ללא ספק אחת הסיבות לכך, אם לא העיקרית, היא קפיצת שער היורו, שגרר אחריו עליה במחירי המכוניות האירופאיות. את החלל שנוצר מילאו בעיקר המכוניות הקוריאניות, שכמעט והכפילו את נתח השוק שלהן עם עליה מ-6.9% ב-2002 ל-13.2% בשנה החולפת, ומכוניות ממדינות ^אחרות^ (טורקיה, בעיקר) שגם הן הכפילו את נתח השוק שלהן מ-5.9% ל-11.4%. המכוניות היפניות רשמו עליה קלה של 2.6% לנתח שוק של 31.9%. בראשות הטבלה מתבססת מאזדה, מובילת הטבלה גם בשנה שעברה, עם 20,755 מכוניות – גידול של 28% לעומת השנה החולפת. רב המכר של מאזדה הוא עדיין הלאנטיס הוותיקה, מכונית שהוחלפה כבר ע^י ה-3. לא פחות מ-11,616 לאנטיסים עלו על כבישי ישראל בשנה החולפת, מספר שהופך את הלאנטיס למכונית הנמכרת ביותר גם השנה. במקום השני נמצאת, כמו בשנה שעברה, טויוטה. המותג רשם גידול זניח במסירות לעומת שנה שעברה – 441 טויוטות נוספות השלימו סך של 13,564. את עיקר המכירות תפסה הקורולה, עם 8468 מסירות שמציבות את הדגם במקום השני ברשימת רבי המכר. במקום השלישי התברגה, ברגע האחרון, יונדאי (שהייתה רביעית בנתונים המצטברים עד נובמבר). החברה הקוריאנית רשמה גידול מדהים של 74% במסירות כלי הרכב השנה מ-6,296 ל-10,941. גידול זה, יחד עם 4,270 המסירות של שברולט,שרוב מכירותיה הן של החטיבה הקוריאנית, אחראי להתחזקות המשמעותית של הקוריאניות בשוק המקומי. את השינוי בשוק בתמצית אפשר לראות בסגמנט הסופר מיני, שנשלט מסורתית ע^י הארופאיות:ה-206, חביבת השוק ב-2002, צנחה מ-4,315 מסירות ל- 1931 בלבד, מוסרת את הולכת הקטגוריה לגטס של יונדאי, ממנה נמסרו 4,953 יחידות. בהפרש קטן מיונדאי נמצאת פורד, שרשמה גידול מכובד בתחום הפרטיות (מ-6,123 ל-7,416), כמעט כולן פוקוסים, וגידול מדהים (מ-564 ל-3,022) בתחום המסחריות, בעיקר בזכות הקונקט. פורד נמצאת תחת אותה קורת גג עם מאזדה, ובסך-הכל חולש היבואן, דלק מוטורס, על 26% מהשוק. את החמישיה הפותחת משלימה רנו, למרות ירידה משמעותית מאוד במסירות. רק 6941 רנו חדשות נמסרו ב-2003 לעומת 9871 ב-2002. נתונים בולטים נוספים כוללים עליה משמעותית במסירות הונדה – 6667 מכוניות הונדה נמסרו בשנה החולפת, 1780 יותר מאשר בשנה שקדמה לה, וגם סובארו יכולה להיות מרוצה השנה עם עליה של 10% במכירות. מי שלא יזכור את השנה החולפת לטובה הם אנשי לובינסקי, יבואן פיג'ו-סיטרואן, שספגו ירידה כואבת של 37% במכירות. גם פולקסוואגן מכרו הרבה פחות השנה – 48% פחות,למען הדיוק, נתון דומה לירידה אותה ספג היבואן בשנה שעברה. ירידה דומה בהיקפה רשם גם יבואן פיאט, משלים שנה עגומה לאירופאיות. עוד ברשימת הנפגעים השנה כמעט כל יצרני רכבי היוקרה – ב.מ.וו, אודי וולוו רשמו ירידות חדות במכירות, כאשר רק מרצדס מצליחה לשמור על רמת מכירות הרכבים הפרטיים שלה וקאדילק מראה סימנים כי תהפוך לשחקנית לגיטימית בתחום, עם 94 מסירות.