השמרנות של האמריקנים באה מצויין לידי ביטוי בהעדפותיהם למכונית שרירים. היא לא צריכה להיות חכמה ומתוחכמת, היא צריכה להיות חזקה ופשוטה. ובפורד יודעים נפש לקוחותיהם ומספקים להם את מה שהם דורשים. המוסטנג החדשה נראית נוצצת, כוחנית, מתריסה ועם הרבה קריצות רטרו למוסטאנג המקורית של שנות ה-60' הן מבחוץ והן מבפנים. פורד כבר הכינה אותנו, עם הקונספט מדטרויט 2003, לכך שהמוסטנג לשנת 2005 תהיה חזרה לסיקסטיז ולשנות מכונית הפוני העליזות. העיצוב של הדגם החדש הוא אבולוציה מודרנית למוסטנג המקורית, בעיקר בחרטום ובמבנה ה^פאסטבק^ מאחור. מבפנים יש לנו רטרו במיטבו עם מוטיבים עגולים למחוונים ולפתחי האוורור והרבה אלומיניום ודמוי אלומיניום. גם בתחום השלדה אפשר להגיד שיש לנו רטרו. אמנם המתלים חדשים לגמרי אבל נשארו בתצורה מוכרת של מקפרסון מלפנים וסרן חי (!) מאחור. ^זה מה שהציבור דרש נחרצות^, כך אומר אחד ממהנדסי הפיתוח של המוסטנג החדשה. מסתבר שכולם מרוצים מהסידור הזה: הקהל מקבל את הפשטות שהוא אוהב (ואת החוסן לעמוד בעומסים של מנועים משופרים), ופורד חוסכת בעלויות. אז את עניין הפשטות כבר סידרנו. מה לגבי המרכיב השני במשוואה, הכוח? ובכן לעת עתה תוצע המוסטנג החדשה עם שני מנועים. הגרסה הפשוטה והזולה (בפורד מדברים על מחיר בסיס של 20 אלף ירוקים) תצויד במנוע V6 4.0 חדש עם 202 כ^ס, 7 כ^ס יותר מהמנוע הבסיסי הקודם בנפח 3.8 ל', ותהווה את עיקר המכירות. מעליה, בגרסת ה-GT, יוצע מנוע ה-V8 4.6, המוכר מהמוסטנג הפורשת, אשר עבר שדרוג לשיפור כושר הנשימה עם ראש 3 שסתומים לצילינדר, כשההספק עלה מ-280 ל-300 כ^ס. גרסאות SVT/קוברה חזקות יותר תופענה בעתיד, ללא ספק, ושם גם נקבל מתלה אחורי מתוחכם יותר – כמו בדגם הנוכחי. העתיד צופה למוסטנג החדשה הצלחה. אחרי הכל היא שומרת אמונים לנוסחה המקורית של מכונית הפוני. בפורד עשו בדיוק את מה שהקהל שלהם דרש. ומה אם הקהל ידרוש להחזיר לחיים את סטיב מקווין? אולי נקבל גרסת בוליט. אה, בעצם הם כבר עשו גם את זה...