קודם היתה צללית, עכשיו – התמונה המלאה, פחות או יותר. בתערוכת פרנפקפורט הראתה לנו לנד רובר סילואטה של מכונית חדשה, בלי להכביר מלים. לאחר מכן, לפני חודש, זרקה לנו לנד רובר עוד עצם כאשר סיפרה שהצללית שייכת לרכב-קונספט חדש, ^ריינג' סטורמר^. עכשיו, ימים ספורים לפני הצגתו הרשמית במסגרת ימי פתיחת תערוכת דטרויט, מפרסמת לנד רובר תמונות של ממש, ומגלה עוד כמה פרטים על רכב הקונספט החדש – שהוא, תאמינו או לא, הראשון של לנד-רובר אי-פעם. הריינג' סטורמר (משמעות המילה היא ^מסתער^, בערך, או ^כובש בסערה^) הוא אמנם רכב קונספט לכל דבר, אבל לדברי החברה מדובר בבסיס אמיתי – לפחות מבחינות מסויימות – לדגמי לנד רובר עתידיים המיועדים לייצור. ההגדרה הרשמית לסטורמר היא ^SUV ספורט-תיור^ – דגם עתיר-ביצועים, מצוייד במנוע V8 בעל מגדש-על (לבעלת הבית של לנד רובר, פורד, יש שניים כאלו מוכנים על המדף – אחד בנפח 4.6 ל' של פורד עצמה, השני בנפח 4.2 ל' של יגואר; בשני המקרים ההספקים הם 400 כ^ס לערך). הסטורמר אמור לתת הצצה של ממש לדגם עתידי של לנד-רובר, שייועד לסמגנט המתפתח של SUV-ים ביצועיסטים בעלי אופי ספורטיבי – דגמי AMG של מרצדס, פורשה קאיין כמובן, וב.מ.וו אשר שדרגה זה עתה את ה-X5 עם גרסת 4.8is חדשה. הסטורמר יושב על פלטפורמה חדשה לגמרי, יעודית ללנד רובר, אשר תשמש לא רק את הדגם הסדרתי המדובר אלא משפחה שלמה של דגמים חדשים. הפלטפורמה הזו מוגדרת כבעלת ממדי ^גודל מלא^ – Full Size^ – ובכך, בעצם, יורד מן הפרק הכינוי בייבי-ריינג' בו השתמשו כולם (כולל אנחנו) לגבי הסטורמר. טכנולוגיה מעניינת העורכת הופעת בכורה בסטורמר – ומיועדת, כך לנד רובר, גם לדגמים סדרתיים – היא מערכת Terrain Response. מערכת זו משנה את תפקוד המיתלים, תגובות המנוע, ההיגוי ובקרת האחיזה באופן מתואם, בהתאם לקביעת הנהג. ניתן לבחור בין שישה מצבים שונים, החל מנהיגת כביש ספורטיבית ומהירה וכלה בשטח טכני קיצוני. לדברי מאת'יו טיילור, מנכ^ל לנד רובר, בעתיד תעשה החברה שימוש גובר והולך בטכנולוגיה מתקדמת – אבל כזו שהופכת את הנהיגה ברכב לקלה יותר, לא מסובכת יותר. האם יתכן שנורה כאן חץ קטן לעבר ב.מ.וו וה-i-Drive שלה? פרטים נוספים על הסטורמר ניתן למצוא באתר אינטרנט יעודי עבורו, www.rangestormer.com, אשר יפתח מחר (יום ב', 5.1) – מועד הצגתו הרשמית הפומבית.