בהחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר בממשלה, הועלה הבלו על סולר ב-30 אג', מ-38 אג' ל-68 אג'. בכך צומצם במעט הפער לעומת הבלו על הבנזין, שעומד על לא פחות מ-220 אג'. סגן מנהל המכס, בועז סופר, מוסר כי העלאה זו היא צעד נוסף במהלך שהחל לפני שנה וחצי, שמטרתו השוואת רמות המס על הדלק בארץ לאלו המקובלות באירופה וביטול הצורך ב^קנס^ על האגרות השנתיות של רכבי דיזל. רמת הבלו על הסולר באירופה נעה בין 60% מהבלו על בנזין לבין שיעור זהה לחלוטין. הממוצע האירופי עומד על 75%. בארץ, כאמור, הפערים מעט גדולים יותר והבלו על סולר עומד כיום, אחרי ההעלאה, על 31% מהבלו על הבנזין (לפני ההעלאה עמד השיעור על 17% בלבד...). שיעור ה^קנס^ באגרה השנתית עדיין לא הופחת, אך התקבלה החלטה להשוות בעתיד את הקנס לכלי רכב מסחריים ופרטיים. שיעור ה^קנס^ לרכב מסחרי עומד כיום על כ-1300 ₪ לעומת כ-2300 ₪ לרכב פרטי, וצפוי כי ה^קנס^ האחיד יעמוד על כ-1800 ₪. במלים אחרות, בעלי רכב מסחרי-דיזל יינזקו פעמיים: הן בשל עליית מחיר הסולר, והן בשל עליית תעריף הרישוי השנתי!