מיצובישי חשפה אתמול את הלנסר החדשה שלה לאליפות הראלי העולמית, WRC. תחמושת-הראלי העדכנית מוגדרת כחדשה לגמרי, אם כי גם היא, כמו מכונית ה-WRC הקודמת, מבוססת על הלאנסר הסדרתית. מיצובישי מצהירה על מעל 6,000 חלקים חדשים בלאנסר-ראלי החדשה. בשלב זה הוצגה המכונית כתצורה בסיסית למדי מבחינה מכנית, עם דגש על פשטות ואמינות המכלולים. 2004 מוגדרת על-ידי מיצובישי כעונת לימוד וליטוש, לקראת הסתערות במלא הקיטור ב-2005, ולכן יתווספו וישתנו מכלולים במהלך העונה לפי הנתונים שיאספו והלקחים שילמדו. כך, למשל, לא נמצא בלאנסר החדשה דיפרנציאלים אקטיביים, כפי שהיו בקודמת (ובלאנסר אבו 8 הנמכרת לציבור); כל שלושת הדיפרנציאלים יהיו פסיביים, צעד יוצא דופן. גם תיבת ההילוכים (5 הילוכים בלבד – מיצובישי הגיעה למסקנה שפשוט אין צורך בשישה) היא ידנית רגילה; במרוצת העונה יתכן ותוכנס לשימוש תיבה סקוונסיאלית. ^אנו רוצים להבין היטב את המכונית לפני שמכניסים מערכות מתקדמות לשימוש, אמר מנהל הקבוצה, מאריו פורנריס. הכוונה היא להגיע למכונית שתהווה בסיס איתן, מוכח ועמיד, שמסוגלת לנצח בכל התנאים והמסלולים. גישה זו מהווה חלק ממדיניות זהירה וארוכת-טווח של מיצובישי. פשטות ועמידות היו הסיבות להשענות על מיתלי מקפרסון לכל הגלגלים, כאשר רוב הרכיבים עשויים פלדה. תצורה זו עמידה, קלה לטיפול, ורבים מהחלקים ניתן להחלפה קדימה-אחורה וימין-שמאל. משככי אוהלינס אחראים על בלימת הזעזועים. מערכת ההיגוי תוכננה מחדש; המנוע הוזז לאחור והוטה ב-20 מעלות על צידו, לשיפור חלוקת המשקל. מערכת הבלמים, מתוצרת ברמבו, לא תכלול קירור מים בשלב ראשון. הלאנסר המחודשת מציגה הופעה דרמטית, בזכות שימוש במנהרת רוח לקבלת יעילות אוירודינמית מרבית. המטרה היתה לקבל כוח כלפי מטה, יחד עם זרימת אויר דרך תא המנוע לסיוע בקירור. במנוע בוצעו שינויים רבים. הרכיבים הפנימיים קלים יותר, מערכת הניהול שונתה והיא עכשיו (בפעם הראשונה) מבית Magneti Marelli, עם חבילה מתקדמת הכוללת שתי יחדיות בקרה – אחת למנוע ואחת לשילדה, כאשר כל יחידה יכולה לשלוט על כלל מרכיבי המכונית. ^אנו לא מצפים להרבה מהמכונית בשלב ראשון^, מסביר פורנריס. ^היא חדשה לגמרי והיה לנו מעט מאד זמן לבחון אותה. אנחנו יודעים שיש לנו הרבה מה ללמוד – אבל אני מקווה שכבר מההתחלה היא תהיה קצת יותר מהירה מהדגם הקודם. נפתח אותה צעד אחר שעל ובמחצית השניה של העונה אני מקווה שהיא תהיה יותר תחרותית. אנו מצפים להתקדמות מהירה, אבל לא לתוצאות-אינסטנט. אנחנו מתחרים בסביבה קשוחה^. בהתאם לציפיות, גם צוות הנהגים אינו מלא. רק נהג אחד יתחרה בכל 16 סיבובי העונה – ז'יל פאניצי, שעבר מסיטרואן, יחד עם אחיו הרווה שישמש כנווט. שלושה נהגים נוספים יחלקו את המכונית השניה של הקבוצה, ובסיבובים אחרים ינהגו במכוניות קבוצה N כדי לצבור נסיון. אלה הם קריסטיאן סוהלברג הפיני בן ה-25 (לא לבלבל כמובן עם אלוף העולם הטרי פטר סולברג הנורבגי – השמות נכתבים אחרת); ג'אנלואיג'י גאלי האיטלקי (30); ודניאל סולה הספרדי (28).