בשנים האחרונות נדמה היה שמיצובישי קצת נשארת מאחור. קצב פיתוח הדגמים לא עלה בקנה אחד עם הקצב של שאר מתחרותיה מארץ השמש העולה. אחת הדוגמאות לכך הייתה הגאלאנט. המשפחתית-הגדולה שהוצגה ב-97' לא עמדה בקצב הפיתוח המואץ של המשפחתיות הגדולות מאירופה וכמו כן במימדים וההידור שדורש השוק האמריקאי הוכחה פשוטה לכך הוא נתון בסיס הגלגלים שעמד על 2.63 מטרים בלבד. ובכן כעת יש גאלנט חדשה – לפחות בצפון אמריקה. השבוע החל בארה^ב שיווק המכונית, אשר הוצגה לראשונה בתערוכת ניו-יורק לפני כחצי שנה – ומבט מהיר יראה כי מדובר במשהו שונה לגמרי מהגאלאנט שאנחנו מכירים, עם עיצוב שמקפיץ את המכונית בערך שלושה דורות קדימה, מ^עתיק^ ל^הי-טק אולטרא מודרני^. החרטום החדש של משפחת מיצובישי נראה מצויין, יחד עם פנסים פינתיים אופנתיים וקורת C שמשתפלת בחדות. גם מבפנים הגאלנט נראית טוב מאד וניכר המאמץ לשוות לה אווירה ספורטיבית עם רקע לבן ללוח השעונים. על מנת להתחרות היטב בשוק האמריקאי צמחה הגאלנט משמעותית במימדיה, והצליחה לעקוף את התחרות העיקרית – טויוטה קאמרי והונדה אקורד, אשר הוחלפו שתיהן בשנתיים האחרונות בדגמים חדשים לגמרי. בסיס הגלגלים התארך ב-12 ס^מ ועומד כרגע על 2.75 מטר, האורך הכללי על 4.87 מטר והרוחב על 1.85 מטרים. בהחלט מימדים של משפחתית בגודל אמריקאי, ומס' ס^מ יותר מהקונקורנציה היפנית המוזכרת לעיל, בכל הכיוונים. יש לציין שלמרות הגידול במימדים המכונית עדיין נראית דינמית בזכות העיצוב המסוגנן. בתא המנוע יש אפשרות לבחור בין מנוע 2.4 ליטר MIVEC עם תזמון והרמת שסתומים משתנים שמניב 160 כ^ס, או במנוע 3.8 ל' V6 עם 230 כ^ס. התיבות אוטומטיות בלבד – 4 הילוכים רגילים במנוע הקטן, או ^ספורטרוניק^ עם אפשרות לתפעול ידני ב-V6. התקוות של מיצובישי גדולות והמחיר, יחסית לתנאי השוק האמריקאי, תחרותי, החל מ-18,000 ירוקים. מיצובישי הציבה לעצמה מטרה של מכירת 100 אלף יחידות בשנה – לנו זה אולי נשמע הרבה אך זו כמות צנועה יחסית לשתי מובילות הקטגוריה, הקאמרי והאקורד המוזכרות לעיל, שמכירות כל אחת מהן נעות סביב 400,000 יחידות מדי שנה. ומה כל זה אומר בשבילנו? כלום, בעצם. אלינו היא לא תגיע בעתיד הנראה לעין. הגאלאנט החדשה מיועדת כרגע לשוק האמריקאי בלבד. היבואן בישראל תולה את יהבו במספר דגמים חדשים אחרים שיגיעו לכאן בשנה הקרובה – הלאנסר והאאוטלנדר (רכב פנאי קומפקטי) ממש או-טו-טו, והמיניואן המפואר ^גרנדיס^ ב-2004, כדגם 2005.