אין זו הפתעה שפולקסווגן חזקה בדרום אמריקה. במשך השנים התאימה את עצמה פולקסווגן לדרישות השוק המקומיות שרוצה דגמים קומפקטים יחסית בעלי פרקטיות ומחיר נוח. המשמעות הגוברת של השוק הדרום אמריקאי, ולא רק עבור עבור פולקסווגן, הביאה לכך שמרכז הפיתוח שלהם שם מקבל חשיבות – ועצמאות. גרסת הסדאן של הפולו הנוכחית, למשל, פותחה בדרום אמריקה, ושווקה שם שנה לפני שהגיעה אל השוק האירופאי. ולא מזמן פיתחה גם אותה שלוחה את מי שעתידה להיות המחליפה של הלופו, המיני של פולקסווגן; המכונית מתבססת על פלטפורמת הפולו הנוכחית ונקראת פוקס (Fox, שועל). כעת חושפת השלוחה הדרום אמריקאית של פולקסווגן שני דגמי תצוגה מעניינים על בסיס הפוקס שבהחלט יגיעו לייצור, ואף יזכו להניח את צמיגיהם על אדמת יבשת הישנה. הראשונה בהם היא ה-CrossFox שהיא בדיוק כשמה, גרסת קרוסאובר לפוקס. כזכור בפרנקפורט הציגה פולקסווגן את ה'פולו פאן' שגם היא מעין מיני קרוסאובר לפולו, ופיאט הציגו את הסימבה שהיא גרסה דומה לפנדה החדשה; בכך מתחזקת המגמה שהחלה עם הצגת הרובר Streetwise. הקרוספוקס היא למעשה פוקס רגילה שהוגבהה ב-46 מ^מ עם מתלים בעלי מהלך ארוך יותר וצמיגי M+S במידה 205/60R15. בנוסף להגבהה היא קיבלה שפע קישוטים למראה קשוח יותר, חצאיות פלסטיק גדולות, מגן פגוש קדמי עם פנסי ערפל, גגון אינטגרלי ואפילו גלגל רזרבי שתלוי על הדלת האחורית. אבל מי שמתכנן לכבוש עם הקרוספוקס את הרי האנדים יכול להירגע, ההנעה תהיה קידמית בלבד והמננוע הוא 1.6 ליטר FSI בעל 100 כ^ס. אין מן הנמנע שפולקסווגן תציע גם את מנוע ה-1.4 75 כ^ס וגם אופציית דיזל 1.9 עם 115 כ^ס. תיבות ההילוכים יהיו ידניות בלבד 5 או 6 מהירויות. המכונית תגיעה לאולמות התצוגה בתחילת שנת 2005. אבל אם אינכם חושקים בפוזת הקרוסאובר תוכלו לקבל את ה-Fox Pepper, שהיא גרסה ספורטיבית 'מפולפלת' לפוקס הרגילה. המנוע נותר כאן אותו 1.6 FSI בעל 100 כ^ס אך השלדה מונמכת ב40 מ^מ והיא חמושה בחישוקי ^17 נאים. בתוך הרכב יש נגיעות אלומיניום אופנתי על מנת להשוות מראה ספורטיבי, מחווני טמפרטורת שמן ומים וכיאה גם מושבים ספורטיביים הולמים. הפוקס הפלפלית תופיע ביחד עם הקרוספוקס באולמות התצוגה, כאמור ב-2005.