כאשר אופל מציגה מכונית-קונספט מונעת דיזל, או פולקסווגן, או אפילו מרצדס, אנחנו יכולים לקבל זאת בטבעיות. אבל יגואר? ובכן כן, רוחות חדשות מנשבות ביגואר, כפי שאנחנו כבר יודעים. יש כבר יגואר-דיזל, ויש יגואר סטיישן (שעורכת את הצגת-הבכורה הציבורית שלה בפרנקפורט), כך שאולי אנחנו לא צריכים כל כך להתפלא על שהכוכבת של יגואר בתערוכה היא מכונית-קונספט עם מנוע דיזל. אבל זה בכל זאת מעלה מחשבות נוגות: לאן העולם הגיע? איפה ה-E-טייפ המודרנית? מה עם איזה XK-רטרו? אפשר בבקשה לקבל הרבה צילינדרים, ששותים הרבה בנזין? נו, שוין. אפשר להתנחם בכך שמכונית התצוגה החדשה של יגואר, העונה לכינוי המאד-לא-סקסי R-D6, היא בעצמה, נו, לא ממש סקסית – ולמרבה הצער גם לא ממש מקורית, אם תשאלו אותנו. למרות ההצהרות הדרמטיות שפיזרו אנשי יגואר, קשה להמלט מהתחושה שכבר ראינו את הדבר הזה איפשהו פעם. ה-R-D6 היא מכונית קופה קומפקטית, עם מקום לארבעה נוסעים ודלתות "התאבדות" אחוריות הנפתחות לאחור... קו-גג מעוגל... חרטום ארוך, זנב קטום... נו, מי הראשון שיצעק "מאזדה RX-8"? "...רצינו ליצור מכונית-רעיון שתמשיך מה-R-קופה ותבטא את כיווני התכנון החדשים של יגואר", אומר מייק רייט, מנכ"ל יגואר. "רצינו גם להראות את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום מבנה מכוניות קל-משקל, ואת מנוע הדיזל מסילה-משותפת רב-הכוח שלנו, V6 ביטורבו". המכונית מעוצבת בקוים מעוגלים ורכים, עם מאפייני יגואר קלסיים – אבל גם רעיונות עיצוביים, כך אומרים אנשי יגואר, המיועדים ליגוארים החדשים הבאים. לטעמנו העיצוב הוא בהחלט רטרו, אבל המכניקה היא ללא ספק עכשווית, עדכנית ובעיקר פוליטיקלי-קורקט. שימו לב להצהרה של יגואר: " it is a vision of the future of premium motoring: beautiful, fast, agile, efficient and fun". "יעילות", כך נאמר במפורש, ויש להניח כי מייסד יגואר מתהפך בקברו. למען היעילות את מכונית הקונספט הזו מניעה גרסה של מנוע הדיזל החדש שמפותח על-ידי פורד ופיז'ו, ואשר יוצע מהשנה הבאה ב-S-טייפ. כאן מפיק המנוע הספק נאה של 230 כ"ס (מ-2.7 ל'), ומומנט אדיר של 51 קג"מ (!). המכונית בעלת ממדים קומפקטיים מכל יגואר נוכחית: אורכה הכללי 4.33 מ' בלבד, למרות בסיס גלגלים ארוך יחסית של 2.84 מ', זאת בזכות סרחי-עודף קצרים במיוחד. המרחב הפנימי הושג בזכות ממדי רוחב וגובה נדיבים יחסית, המאפשרים הסעת 4 מבוגרים בנוחות. שימוש נרחב בחומרים קלילים במרכב אפשר משקל כולל נמוך יחסית של 1,530 ק"ג בלבד, כך שהביצועים יותר מנאים – התאוצה מ-0 ל-60 מייל לשעה אורכת פחות מ-6 שניות. המהירות המרבית מוגבלת, כמובן, ל-250 קמ"ש. בולטים לעין החישוקים הענקיים בקוטר "21, עם צמיגים במידות 255/30 מלפנים ו-275/30 מאחור. כל זה, כמובן, אינו קשור במאום לייצור סדרתי כלשהו. כיאה למכונית קונספט ניתן למצוא כאן שפע של פטנטים שתקצר היריעה מלפרטם, אבל אותנו קנה גימיק אחד: בראש מוט ההילוכים, תחת מכסה קטן, ממוקם לו... מתג ההתנעה. פשוט מבריק, וכמעט משכיח מאתנו את העובדה שמדובר ביגואר-קונספט – דיזל!