השמועות דיברו על גולף עם מנוע מרכזי, ואם ממש רוצים אפשר לראות במכונית זו משהו מגולף. פולקסווגן, על כל פנים, מכנה אותה ^קונספט R^, והיא תככב לצידה של הגולף V החדשה במרכז תצוגת פולקסווגן בתערוכת פרנקפורט. פולקסווגן אמנם מגדירים אותה כאבטיפוס, אבל זו בפירוש איננה מכונית-רעיון עתידנית אלא משהו שנראה מוכן לייצור – למעט מספר פרטים. הקונספט R היא רודסטר בעלת מנוע מרכזי (והנעה אחורית, מיותר לציין), עם גרסה מחוזקת של מנוע ה-3.2 ל' V6 של הגולף R32 והאודי TT. כאן מוציא המנוע 265 כ^ס, עם מומנט מירבי של 35.7 קג^מ המתקבל כבר ב-2,800 סל^ד. התיבה, כצפוי, היא ה-DSG הרובוטית כפולת-המצמדים, עם 6 הילוכים. הביצועים נאים – 0 ל-100 בתוך 5.3 שניות, ומהירות מירבית של 269 קמ^ש. ממדי המכונית קרובים לאלו של גולף מבחינת אורך (4.16 מ') ורוחב (1.78); גובהה, לעומת זאת, 1.25 מ' בלבד. חישויק ^19 נושאים צמיגים במידה 255/40. בין המאפיינים המעניינים: המושבים מקובעים במקומם. התאמת תנוחת הנהיגה מתבצעת על-ידי הזזת מכלול הדוושות, לוח שעונים והגה כיחידה אחד, כוונון המתבצע באופן חשמלי. המושבים עצמם, לעומת זאת, מצויידים בריפוד ^אקטיבי^ (מתחת לציפוי עור, כמובן), המתאים עצמו לצורת היושב עליו; ניתן גם לכוון את קשיחות קפיצי המושב לפי הצורך, ביותר תמיכה או יותר נוחות. ומה לגבי תכניות ייצור? בשלב זה, כאמור, המכונית מוגדרת כ^אבטיפוס^, ו^מרמזת על מעורבות אפשרית עתידית בעולם מכוניות הספורט האמיתיות^, לשון ההודעה הרשמית. אנחנו מצדנו לא היינו שמים כסף על ייצור סדרתי – פולקסווגן איננה זקוקה לעוד מכונית-נישה.