למען האמת לא ברור מה אמור להיות מקומה של הויז'ן CLS בקשת הדגמים הרחבה של מרצדס. אמנם כרגע היא מוגדרת כמכונית תצוגה אבל לפי השמועות המבוססות היא תמצא את דרכה לכביש הציבורי בקרוב. זה המקום להזכיר שלפני כחודשיים קרתה תקלה קטנה לאנשים במרצדס כשמכתב פנימי נחשף במקרה, ובו נכתב ששמה של מכונית הקופה העתידית שתתבסס על ה-E קלאס יהיה CLS (ר"ת Coupe Luxury Saloon).
מרצדס טוענים שהויז'ן CLS שהיא שילוב של מכונית סאלון וקופה אלגנטית. אבל אי אפשר שלא לשאול – למה? האם מרצדס צריכים אותה בתוך קשת הדגמים הכה-רחבה שלהם? מצד אחד יש להם את ה-E קלאס בתחום הסלון וה-S קלאס בתחום הפאר, ומצד שני – שתי מכוניות קופה גדולות ומפוארות, ה-CLK וה-CL. ובכן במרצדס טוענים שהמכונית אמורה להציע ניחוח ספורט אלגנט ולהשתלב בין ה-E-קלאס ל-S-קלאס. אבל למען הסר כל ספק הויז'ן CLS היא לא מכונית קופה. נכון יותר להגיד שהיא מכונית סלון עם מרכיבי עיצוב של קופה. ואכן העיצוב שלה נאה ביותר עם קורת C שמשתפלת בחדות, קו מותניים גבוה וכמה רמיזות עיצוב מהמייבאך (וגם מסדרה 6 של ב.מ.וו, אם תשאלו אותנו). גם מרחק של 829 מ"מ בין המושבים הקדמיים לאחוריים ותא מטען בנפח 470 ליטר הם מאפיינים יותר מכונית סלון.
המפרט המכני מעניין – שכן גרסת ה"קונספט" המוצגת של הויז'ן CLS צוידה במנוע דיזל, דווקא דיזל ורק דיזל. מרצדס לא מגלים את הנפח אבל מוכנים לחשוף את מספר הצילינדרים – 6 בדיוק, מה שאומר 3 ליטר פלוס – ואת ההספק והמומנט: 265 כ"ס יחד עם, שימו לב, יותר מ-57 קג"מ. ה-CLS מקבלת את תיבת ה-G7-TRONIC האוטומטית, הראשונה בעולם בעלת 7 הילוכים. הביצועים הם מאד לא "דיזליים", במיוחד בהתחשב בכך שזו בודאי לא מכונית קלת-משקל: 6.4 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל 250 קמ"ש. מתלי אויר אקטיביים, חישוקי "19 עם צמיגים נמוכי-חתך ושאר פריטים ממיטב רשימת הפטנטים של מרצדס מתווספים לרשימה – ולא נתפלא עם ה-CLS יצרה כבר עכשיו רשימת-המתנה משלה, עוד לפני שמישהו בכלל ראה את הגרסה הסדרתית.