אין זה סוד שקונצרן פיאט נאבק על המשך קיומו, והכל יודעים כי אחת המכוניות החשובות ביותר בעתיד המיידי היא הפנדה בגלגולה החדש – המכונית שהוצגה כ"ג'ינגו" בתערוכת ג'נבה, ואשר תשווק כיורשת המכונית הקטנה המיתולוגית והמצליחה של פיאט. וכמו הפנדה המקורית, גם החדשה מקבלת גרסת הנעה-כפולה. בתערוכת פרנקפורט שתפתח השבוע תציג פיאט את ה"פנדה SUV”, גרסת-פנאי המבוססת על רכב התצוגה "סימבה" מהשנה שעברה. אפילו הצבעים של המכונית הסדרתית, אשר נחשפה בינתיים בתמונה בודדת, זהים לאלו של מכונית-התצוגה. כרגיל, פיאט נוקטת בשפה דרמטית וטוענת כי מדובר ב-SUV “מהפכני", אשר פותח "אופקים חדשים" – למעשה, כך הם אומרים, מדובר ברכב-הפנאי הראשון מתוצרת אירופית שהוא גם קטן בגודל וגם משלב יכולת שטח עם נוחות וביצועים של מכונית רגילה. לא שמענו את זה כבר בעבר? שמענו, ולא צריך להתייחס יותר מדי ברצינות, שכן מבחינת היכולת והרבגוניות נראה כי הפנדה-SUV לא שונה מהותית מדייהטסו טריוס. היא אמנם מתנשאת לגובה 1.63 מ' על מיתלים וצמיגים מוגבהים, אבל לא ממש מיועדת לתקל בולדרים או להעפיל לראש מעלה-זיק - לא עם מרווח גחון צנוע של כ-17 ס"מ, צמיגי 185/65-15, והנעה כפולה-קבועה עם דיפרנציאל מרכזי ויסקוזי. נקודה שכןם מהווה חידוש היא המנוע: מדובר בטורבו-דיזל "מולטיג'ט" בנפח 1.3 ל' עם 70 כ"ס – ופיאט מדגישים כי מדובר ב-SUV היחיד בעולם עם מנוע דיזל בנפח קטן מ-1.9 ל'. השיווק בפועל מיועד ל-2004, ופיאט מבטיחים כי ה-SUV הוא רק הראשון בסדרה של גרסאות-מרכב על בסיס הפנדה.