פיז'ו-ספורט מציגה היום רשמית את הנשק הבא שלה בראלי העולמי: 307WRC. ולא סתם 307. בלחץ הנהלת פיז'ו ומחלקת השיווק נבחרה גרסת ה-CC לשמש כבסיס למכונית המירוץ. הבחירה במכונית חתוכת-גג למטרת מירוצים נראית תמוהה, בשל בעיית הקשיחות האינהרנטית; בגרסת הראלי הגג המתקפל של ה-CC סגור כמובן, והיה צורך להקשיח את המרכב שהוא ממילא כבד משל ה-307 הרגילה. דבר זה התאפשר מבלי לשלם מחיר כבד במשקל, ניצול שינוי בתקנות ה-FIA אשר מחייבות משקל-מינימום של 320 ק^ג למרכב. גם הבחירה במכונית מסגמנט C, שהיא ממילא גדולה וכבדה יותר מה-206 WRC הנוכחית, מעלה סימני שאלה. השוואה זו בצד זו מראה כי גרסת הראלי של ה-307 ארוכה מה-206 WRC ב-34 ס^מ, ובסיס הגלגלים ארוך ב-14 ס^מ. מצד שני, אפשר לראות בבחירה מהלך שיווקי מבריק. אם התרגיל יצליח, פיז'ו תצא מנצחת גדולה עוד יותר; ואם המכונית לא תנצח, יש כבר תירוץ מוכן – ועדיין יש סיכוי שכולם יצדיעו לפיז'ו על ההעזה... מה שברור הוא שגרסת הראלי של ה-206 מילאה את תפקידה, מעל ומעבר. יחד עם תארי האליפות העולמיים הפכה ה-206 למכונית הנמכרת ביותר באירופה. הכושי בהחלט עשה את שלו – ועכשיו מנסה פיז'ו לחזור על המהלך שהוכיח את עצמו. כך שממש כפי שהיה לפני עשרים שנה עם ה-205, וב-98' בעת הצגת ה-206, נבחרה הקופה-קבריולט החדשה לתפקיד-הדגל בסמוך לתחילת שיווק הגרסה הסדרתית באירופה, לקראת סוף השנה הזו. מלבד השלדה החדשה מציגה ה-307WRC גם מנוע חדש מדור מנועי הבנזין האחרון של היצרן, במקור בנפח 1.8 ל' אך כאן כמובן בנפח מוגדל ל-2.0 ל' ובסיוע טורבו (הספק 300 כ^ס, מומנט 55 קג^מ). תיבת הילוכים חדשה מותקנת לרוחב השלדה, בניגוד לתיבה האורכית ב-206 WRC. הכוח עובר לקרקע דרך שלושה דיפרנציאלים ממוחשבים. במפתיע, נתון המשקל של שתי המכוניות זהה, 1,230 ק^ג. במידה והמשך הניסויים יניבו תוצאות חיוביות אנו צפויים לראות את ה-307WRC במירוץ ראשון במונטה-קרלו 2004.