נחשפה! ב.מ.וו סדרה 6 - אוטו

נחשפה! ב.מ.וו סדרה 6

הקופה החדשה של ב.מ.וו נחשפה היום רשמית, לקראת הצגתה בתערוכת פרנקפורט

אלו התמונות הרשמיות הראשונות של סדרה 6 החדשה והיוקרתית של ב.מ.וו, אשר נחשפה רשמית היום. זו הפעם הראשונה שב.מ.וו עושה שימוש בכינוי ^6^ מאז 1989. בעודנו מנסים לעכל את סדרה 5 החדשנית שהושקה לא מכבר, אנחנו מקבלים עוד מנה מב.מ.וו – והפעם מנה בנוסח ספורט-אלגנט. לב.מ.וו חסר בהיצע דגם קופה שהוא דגם בפני עצמו. יצורה של סדרה 8 המגושמת הפסיק בשנת 99' ועשור קודם לכן ירדה לאחרונה סדרה 6 המקורית מפסי היצור. ב.מ.וו, מיותר אולי לציין, אינם יכולים להשאיר נישה פנויה למרצדס שנואי נפשם, והיריבה המושבעת מציעה לא דגם קופה עצמאי אחד אלא שניים: ה-CLK וה-CL. היום, לאחר תקופה ארוכה של שמועות מבוססות ותצלומי ריגול שלא הותירו מקום רב לספק (או לדמיון), הכריזה ב.מ.וו רשמית על סדרה 6 החדשה כולל נתונים חלקיים ותמונות ראשונות. מסקנה ראשונה: בעוד ה-CLK נראית מכובדת, סדרה 6 החדשה נראית אתלטית. העיצוב הוא מזיגה של הקווים שכבר הכרנו בדגמי הבימר החדשים האחרונים, פרי בית היוצר השנוי-במחלוקת של כריס באנגל. החרטום הוא פרשנות לחרטומה של ה-Z4 בעוד האחוריים הם יותר סדרה 7 מאשר סידרה 5. למרות זנב מעט מגושם מתקבלת מכונית שלמרות גודלה נראית דרוכה, ספורטיבית ושרירית במידה. כמה גדולה? אורך של 4.82 ס^מ, רוחב של 185.5 ס^מ וגובה צנוע של 137 ס^מ בלבד. נתון הגובה, במיוחד, יחד עם קו מותניים גבוה, יוצרים מראה הקל לזיהוי עם דגמי ב.מ.וו אחרים – ומצד שני, תורם להוספת קרביות. מתחת לעיצוב שוכנת הפלטפורמה של ה-5 החדשה, וזה אומר בין היתר אלומיניום בשילדה על מנת ליצור חלוקת משקל אידיאלית של 50:50. ה-6 תוצע כרגע בגרסת 645Ci, עם מנוע ה-V8 בנפח 4.4 ליטר שמניב 333 כ^ס. זה מספיק לתאוצה ל-100 קמ^ש ב-5.6 שניות ולמהירות מירבית מוגבלת של 250 קמ^ש. תיבות ההילוכים הן בסימן 6, דהיינו 6 מהירויות בכל הגרסאות: ידנית, אוטומטית-טיפטרוניק קונבנציונלית עם אפשרות תפעול מההגה, ו-SMG רובוטית בגדר אופציה. בהמשך צפויות גם גרסאות 635Ci ו-630Ci, ובפסגת ההצע תהיה גרסת M6 כוחנית. ברשימת האופציות גם ההגה האקטיבי השנוי במחלוקת שהוצג ב-5 ומערכת יציבות דינמית, DDC. הצצה פנימה מגלה לנו לוח מכשירים שהוא שילוב בין האלגנטיות של סדרה 5 לספורטיביות הקלילה של ה-Z4. כן, ואם כבר שאלתם ישנה מערכת i-DRIVE, אם כי מתג התפעול העגלגל נדחק הצידה לימין ידית ההילוכים. האם התקבלה כאן קופה דשנה כמו סדרה 8 או קופה גדולה וחדה כמו סדרה 6 המקורית? ימים יגידו. כך או כך הקופה 2+2 החדשה צפויה לעלות בין 45 אלף ל70 אלף פאונד שזה אומר בשקלים בין הרבה לממש המון.האם היא תגיע לארץ? עדיין לא ידוע אבל בסוכנות יקבלו בברכה כל מי שיפתח הזמנה.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות