40 שנה אחרי שהוסיפה הונדה את ענף המכוניות לתחום עיסוקיה, חוגגת החברה ציון דרך חשוב: ייצור 50 מיליון מכוניות. חברת ^הונדה מוטור קומפני^ נוסדה ב-1948, אך עד 1963 עסקה בתחום האופנועים בלבד – ענף בו הגיעה, כידוע, לגדולות ומזה שנים רבות היא היצרן הגדול ביותר בעולם. ב-1963 היתה ההתחלה של ייצור המכוניות דומה לאופן בו החלה החברה את פעילות האופנועים שלה – בקטן. מאד. שני כלי הרכב הראשונים היו ה-T360, משאית זעירה, וה-S360, מכונית ספורט פתוחה זעירה לא פחות. סדרת ה-S הקטנה גדלה בהמשך ל-500 ו-600 סמ^ק, וה-S600 היתה דגם-היצוא הראשון של הונדה, ב-1965. יותר ממחצית מכלל מכוניות הונדה שיוצרו הן סיוויק ואקורד. הסיוויק הראשונה הגיעה ב-1972, ולא מפתיע לגלות שזהו הדגם המצליח ביותר של הונדה עד עתה: 15 מיליון יוצרו עד היום. האקורד הראשונה יוצרה ב-76', והסדרה אחראית ל-13 מיליון מכוניות הונדה. ב-1982 החל הייצור בארה^ב, כשהונדה היא היצרן היפני הראשון שפותח שם מפעל-ייצור – דבר שהפך בינתיים לא רק מקובל, אלא חיוני עבור יצרני יפן. כיום מייצרת הונדה מכוניות ב-15 מדינות שונות. שנה לאחר מכן ציינה הונדה ייצור מצטבר של 10 מיליון מכוניות, 20 שנה אחרי ההתחלה הצנועה. נדרשו רק עוד 7 שנים כדי להגיע ל-20 מיליון, ועוד 5 שנים כדי לציין 30 מיליון. הרחבת הייצור לאסיה ומדינות נוספות ברחבי העולם האיצה עוד את קצב הייצור; ב-99 הגיע יובל ה-40 מיליון ועכשיו – 50 מיליון. עד 120...