מפגש עם הראנדוו - אוטו

מפגש עם הראנדוו

UMI החלה לשווק את רכב-הפנאי הרך מתוצרת ביואיק. כן, ביואיק

השבוע, בשקט ובצנעה, החל אצלנו שיווקו של הביואיק Rendezvous – שם שיותר קל לבטא מאשר לקרוא: ראן-דה-וו. משמעות השם היא "מפגש", דווקא בצרפתית במקור, אבל זה לא ממש משנה. הראנדוו הוא רכב-פנאי עם מאפיינים רכים – מרכב אחוד, מיתלים נפרדים, ומערכת הנעה כפולה "וורסאטראק" נטולת-Low המשתמשת בדרך כלל בהנעה קדמית, כשהאחורית משתלבת בעת הצורך (דרך דיפרנציאל מוגבל-החלקה). בארה"ב מוגדר הראנדוו כ-SUV בינוני, למרות שבמונחים שלנו הוא די גדול: ממדיו החיצוניים (בסיס גלגלים 285 ס"מ, אורך 474 ס"מ) גדולים במקצת מאלו של ב.מ.וו X5, כמעט זהים לאלו של הפולקסווגן טוארג/פורשה קאיין, וקטנים בס"מ ספורים משל הוולוו XC90. אצלנו, יש לציין, נוקט היבואן (UMI) בהגדרה מעניין לגבי הראנדוו: "ספורט-ואן", בטענה כי מדובר בהכלאה בין מכונית יוקרתית, מיניואן מרווח (עד 7 מושבים ב-3 שורות) ו-SUV. שיהיה. הראנדוו הושק בשנת 2000 (והחל להמכר בארה"ב ב-2001, כדגם 2002), וספג מייד קיתונות בשל העיצוב – שהוא, יש להודות, לא מרשים. גם המפרט המכני אינו ממש המילה האחרונה – בעידן של מנועי בנזין מתקדמים וטורבו-דיזלים אימתניים וחסכוניים, הראנדוו מסתפקים ב-V6 הרב-שימושי של GM, יחידת כוח עתיקה עם שסתומים עיליים ותפוקה צנועה של 185 כ"ס מנפח 3.4 ל' (לשנת הדגם 2004 אמורה להצטרף גרסת "אולטרא" שלא תגיע אלינו, עם נפח מוגדל ל-3.6 ל' ותפוקה משופרת משמעותית, 245 כ"ס). גם התיבה האוטומטית איננה פאר החדשנות – 4 הילוכים בלבד. על כך מפצה הרכב ברמה גבוהה של אבזור. בין היתר, הראנדוו היה בין כלי הרכב הראשונים בעולם שהציע תצוגת-מידע עלית – וגם הדגמים שיגיעו ארצה מצויידים בה. התצוגה מראה, על החלון הקדמי, מידע כגון מהירות, מצב מערכת השמע וחיוויים שונים. לארץ תיובא רק גרסת אבזור אחת, מצויידת היטב. הרשימה כוללת בנוסף לתצוגה העילית, פריטים יותר קונבנציונליים: ריפודי עור; מושבים קדמיים חשמליים עם אופציה לחימום; אפשרות זוג מושבי "קפטן" נפרדים במקום השורה האמצעית; מערכת שמע עם צ'יינג'ר, עם שליטה נפרדת + יציאה לאזניות לשורה השניה; בקרת אקלים מפוצלת; חיישן חניה אחורי; בקרת לחץ אויר בצמיגים; וגג שמש חשמלי. המחיר הוא הסעיף המעניין – כ-255,000 ש"ח בלבד, עשרות אחוזים מתחת למחיר הטוארג או ה-XC90, ועשרות-אלפי שקלים מתחת לתחרות יפנית כמו הלנדקרוזר או הפאג'רו המקבילים. UMI נקבה בצפי אופטימי של 250 יחידות בשנה, ומסרה כי כבר עתה הוזמנו מעל 30 מכוניות על-ידי לקוחות פרטיים. אותנו מעניין איך יתחבר המותג הרדום ביואיק עם רכב פנאי... נחכה ונראה.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות