C-תצוגה חדשה לסיטרואן – ותזכורת לגבי ה-C6 - אוטו

C-תצוגה חדשה לסיטרואן – ותזכורת לגבי ה-C6

סיטרואן תחשוף בפרנקפורט עוד מכונית-תצוגה מרהיבת עין. אבל מה קורה עם מכונית הסלון שראינו כבר לפני 4 שנים כדגם קונספט?

בתערוכת ג'נבה בשנת 1999 ניצבה בדוכן סיטרואן מכונית קונספט שענתה לשם C6 "ליניאז'". מעבר לכך שהיא חשפה את שיטת השמות החדשה דאז של סיטרואן, דובר רבות על כך שזהו קדימון למחליפת ה-XM, מכונית הסלון הקשישה של סיטרואן. דובר על השראה מה-DS האגדתית ומה-CX האוונגרדית, ושסוף סוף זו תהיה סיטרואן אמיתית. בינתיים חלפו השנים, ייצור ה-XM פסק באותה שנה ממש, מתחרות קמו ונפלו וה-C6 לא נראתה באופק. כעת התבשרנו, ממש לפני תערוכת פרנקפורט הקרבה שה-C6 צפויה להחשף בקרוב, ככל הנראה אחרי תערוכת פרנקפורט. קשה שלא להיות ספקנים, במיוחד לאור הנסיון הלא-מרנין של קבוצת PSA עם מכוניות סלון בעת האחרונה; בכל מקרה המכונית לא תנחת באולמות התצוגה באירופה לפני שנת הדגם 2005. המידע שנידב דובר סיטרואן דל למדי אבל מה שכן ידוע הוא שה-C6 תתבסס על פלטפורמה מוארכת של ה-C5 ולא, כפי שהיה טבעי ומתבקש, על בסיס הפיז'ו 607. בעבר נטען שהעיכוב בפיתוח ה-C6 נובע מהעדר פלטפורמה זמינה עבורה – אבל בינתיים הושקה, לפני יותר משנתיים, ה-607. מתברר שסיטרואן העדיפו לחכות ולפתח את ה-C6 על בסיס פלטפורמה ביתית, ה-C5, דבר שמן הסתם דורש יותר זמן פיתוח מאחר וה-C5 שייכת, כמובן, לקטגורייה קטנה יותר. עוד סיבה לעיכוב בפיתוח, אליבא דסיטרואן, היא ששתי מכוניות הסאלון הצרפתיות האחרות שהושקו בשנים האחרונות, ה-607 והול-סאטיס, לא ממש הצליחו להזיז להגמוניה הגרמנית בשוק, כך שנדרשה מלאכת פיתוח קפדנית ומעמיקה יותר. בסופו של דבר, בעקיפין, זו מעין הודאה בכך שה-607 לבית פיז'ו נכשלה – וסיטרואן, שרוצה לחזור ולהוות מודל לחיקוי בקטגורית הסאלון, לא יכולה להרשות לעצמה להתבסס על מכונית לא ממש מוצלחת. כך או כך, לדברי סיטרואן השאיפה היא לייצר מכונית שקטה ונוחה במיוחד. האם הם יצליחו ? נחכה ל-2005. עד אז, חובבי סיטרואן ישמחו לשמוע על מכונית קונספט חדשה שתוצג בתערוכת פרנקפורט: "C-AirLounge" (סלון אוירי). המכונית היא שילוב בין מיניואן, מכונית סאלון וקופה ואם זה מזכיר לכם משהו מהעבר אז אתם צודקים. זה פחות או יותר התאור שניתן בזמנו לאוונטים של רנו. האיירלאונג', כפי שניתן לראות מהקוים החלקלקים-במיוחד, מתהדרת במקדם גרר נמוך במיוחד, 0.26. בין היתר, כיאה ללאונג' של ממש, יש לנסועים שליטה על תאורה פנימית רכב ומתוחכמת הכוללת מקורות-אור נסתרים בתוך דיפוני הרכב, ושימוש בסיבים אופטיים. לא ברור אם מכונית התצוגה תגיע בסופו של דבר לכביש אבל אם היא תגיע יש לקוות שלא תיכשל כמו האוונטיים – ושיקח לה פחות זמן מאשר ל-C6...
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות