מוכרחים להצדיע למחלקת השיווק/יחסי הציבור של בנטלי, ואולי נכון יותר לומר פולקסווגן. בתדירות של אחת למספר חודשים אנו נחשפים לעוד פרטים ולעוד תמונות של הקונטיננטל GT, הקופה החדשה, האריסטוקרטית והאולטרא-מהירה של מותג בנטלי כחול-הדם – וכמו ילדים טובים רצים לספר לכם. כמו עכשיו. למעלה משנה אחרי החשיפה החלקית הראשונה (כשהמכונית עוד כונתה ^GT קופה^), כתשעה חודשים אחרי ההצגה הפומבית של דגם-הקונספט בתערוכת פריז 2002 ומספר חודשים אחרי שקיבלנו מפרט טכני חלקי, ממשיכה בנטלי את המשחק-המקדים הארוך שלה ומגלה עוד נתונים. הפעם אנו מקבלים גם את הנתון המסקרן מכולם: המהירות המרבית. בתחילה, כאשר הוצהר על הספק ^מעל 500 כ^ס^, דובר על מהירות מרבית ^מעל 180 מייל לשעה^; בחודש מרץ האחרון, עם חשיפת מפרט טכני כמעט-מלא כולל ההספק האמיתי של מנוע ה-W12 כפול-המגדשים (560 כ^ס), הועלה הנתון אל ^מעל 190 מייל לשעה^. עכשיו נוקבת בנטלי בנתון המדוייק והסופי – 198 מייל לשעה, או 318 קמ^ש. את נתון התאוצה, 0 ל-100 קמ^ש ב-4.8 שניות, ידענו עוד קודם לכן, כמו גם שהמכונית מבוססת על פלטפורמה של הפייטון; מצויידת בהנעה כפולה עם דיפרנציאל ^טורסן^ מרכזי; בתיבה אוטומטית 6 הילוכים שפותחה במיוחד על-ידי ZF כדי לעמוד במומנט האדיר, מעל 66 קג^מ (כבר ב-1,600 סל^ד!); וכי המנוע עבר טיפול מקיף בידי מהנדסי בנטלי כדי להתאימו למשימתו התובענית. עוד התבשרנו אז על ממדי המכונית (בסיס גלגלים 274.5 ס^מ, אורך 481 ס^מ, רוחב 192 ס^מ, גובה 139 ס^מ). מעבר למהירות המרבית המרשימה, הנתונים הנוספים שנחשפו עתה כוללים עוד פרטים על המנוע. למשל, יחס הדחיסה גבוה משפורסם בעבר, 9.5:1 (קודם הוצהר על 9.0:1), גבוה יחסית למנוע מוגדש; תזמון השסתומים מתשנה באופן רציף, על פני תחום ענק של 52 מעלות בגלי הזיזים של שסתומי היניקה ו-22 מעלות בשסתומי הפליטה. צמד המגדשים, מתוצרת KKK, פועלים בלחץ מרבי צנוע של 0.7 באר. עוד התבשרנו על ממדי החישוקים והצמיגים, 275/40-19. פרט פיקנטי: הקונטיננטל GT מצויידת בבלמים הגדולים ביותר שהותקנו אי-פעם במכונית סדרתית. קוטר הבלמים הקדמיים הוא 405 מ^מ, ועוביים לא פחות מ-36 מ^מ. קוטר הדיסקים האחוריים הוא 335 מ^מ. עוד נתונים לחובבי הטריוויה: תיבת ההילוכים יודעת לנעול את ממיר המומנט בכל הילוך, ויחס ההעברה בהילוך הגבוה הוא 52.85 קמ^ש לכל 1,000 סל^ד. מערכת החשמל המורכבת של המכונית כוללת כבלים באורך כולל של יותר מ-5 ק^מ (!). צמת החשמל המרכזית שוקלת 50 ק^ג. במכונית מותקנים לא פחות מ-70 מעבדים, שמדברים ביניהם דרך שלוש רשתות-תקשורת מסוג CAN (דהיינו Control Area Network), כל אחת עם תקשורת פנימית במהירות של 500k סיביות בשניה, וערוץ אופטי מרכזי בעל קיבולת של 4.2 מגה סיביות בשניה. בין שלל המערכות האלקטרוניות נמצאים גם פנסים מתאזנים-מאליהם, המקבלים מידע ממערכת המיתלים – שגם היא מתאזנת-מאליה. באמצעות מערכת קפיצי אוויר. בולמי הזעזועים הינם אקטיביים. במכונית כה מהירה יש חשיבות גדולה לאוירודינמיקה. בנוסף למקדם גרר נמוך, 0.32, מצויידת ה-GT בספוילר אקטיבי בבסיס החלון האחורי. הספוילר נשלף מעל מהירות מסויימת כדי למנוע מהכוחות האוירודינמיים להרים את חלקה האחורי של המכונית ולפגום ביציבות (לקונצרן פולקסווגן יש, לא נעים לומר, נסיון עם פתרונות מסוג זה, באודי TT). ייצורה של הקונטיננטל GT אמור להתחיל עוד השנה, אם כי בינתיים לא ננקב מועד מדוייק. בהשוואה לשאר דגמי בנטלי, מדובר במכונית ממש עממית – פחות מ-150,000 יורו באירופה, כ-150,000 דולר בארה^ב. לא פלא שפנקסי ההזמנות כבר מלאים, באלפי לקוחות שהפגינו יותר מסתם עניין, וכבר שמו כסף. לפחות בשלב זה עושה רושם כי ההימור הגדול של פולקסווגן, השקעה מסיבית של כמיליארד דולר בחידוש המותג הבריטי, עשוי בהחלט להצליח. תמונות קונטיננטל GT נוספות בגלריית 'אקזוטיות וקונספט' > תמונות בנטלי קלסיות בגלריית 'טעם של פעם' >