כל חברה שמכבדת את עצמה בפלח שוק הפרימיום (ולא רק שם) מציעה ללקוחותיה גם גרסאות שרירים לדגמים הרגילים. השיטה המקובלת בעת האחרונה היא על-ידי זרוע-ביצועים של החברה (AMG במרצדס, M ב-BMW, קוואטרו באודי או, להבדיל, SVT בפורד) ולפעמים בשילוב בפס היצור עצמו – כמו אצל וולוו, עליה אנו מדברים כעת. אחרי שלאחרונה הוצגו גרסאות R שריריות ל-S60 ול-V70 מגיע תור המכונית הבכירה בהיצע של וולוו. עד כה הגרסה החזקה בהיצע של ה-80 היתה ה-T6, אבל לנוכח התחרות הקשה מגרמניה זה לא מספיק. החל מהשנה הבאה תשווק גם ה-S80 בגרסת R, עם אותו מנוע 2.5 ליטר מוגדש בעל 300 כ"ס של ה-S60R. כדי להעביר את הכוח בצורה יעילה לכביש היא תצוייד בהנעה כפולה בשיטת האלדקס (העברת כוח לסרן האחורי "לפי דרישה") והמתלים יהיו פיתוח של המתלים האדפטיבים שהוצגו ב-S60R וב-V70R. מבחוץ יהיה איפור ספורטיבי ורמת האיבזור תשודרג כמובן. זה המקום לציין שלפני כחצי שנה עברה ה-S80 ריענון עיצובי קל שהתבטא בעיקר בספויילר קידמי חדש וגריל מעודכן. אבל השאלה הגדולה שתלויה באויר האם זה יספיק אל מול הגרסאות החזקות יותר של השלישיה הגרמנית ובכלל עד להצגת המחליפה ב-2006.