העתיד על פי פורד - אוטו

העתיד על פי פורד

מכונית עממית חדשה (ב-2006) ודגם כלאיים סדרתי (או-טו-טו) מראים את הכיוון העתידי של פורד

תערוכת ניו-יורק הוותה הזדמנות טובה לפורד להפגין קצת שרירי-קונצרן, עם בונוס של אחריות סוציאלית-סביבתית מרשימה. אחרי תקופת בישול ארוכה השיקה פורד את גרסת-הכלאיים (Hybrid) של האסקייפ, ה-SUV הקומפקטי תואם מאזדה טריביוט. גרסת הכלאיים מצויידת במנוע הבנזין I-4 מתוצרת מאזדה, בנפח 2.3 ל', שהולך ותופס לו מקום מרכזי כבסיס אסטרטגי למגוון מוצרי פורד – בכל העולם וגם במידל-איסט, למפקד ולמא^גיסט. אליו מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 65 קילוואט, כ-88 כ^ס. המערכת כולה מצויידת במיטב הטכנולוגיה העכשווית בתחום, כולל סוללות ניקל-מטאל עם קיבולת משופרת, המאפשרות שימוש עירוני נרחב יותר בהינע חשמלי לבדו – כ-40% ממשך נסיעה עירונית יכול להתבצע ללא שימוש במנוע הבנזין, עם כל היתרונות הנובעים מכך לגבי זיהום הסביבה. גם צריכת הדלק, מיותר לציין, נמוכה ביותר (בין היתר, הודות לפונקציית כיבוי והתנעה אוטומטיים ברמזורים) – וזאת כאשר הביצועים אינם נופלים מאלו של אסקייפ V6 רגיל. ייצור האסקייפ-כלאיים, בשמו הרשמי ^אסקייפ HEV^, יחל בהיקף נמוך בסוף 2003, עבור ציי-רכב נבחרים. ייצור נרחב יותר עבור לקוחות פרטיים יחל במחצית השניה של 2004. עוד יותר מאוחר, בשנת הדגם 2006, תשיק פורד את המכונית הבינונית הבאה שלה – וכבר בתערוכת ניו-יורק הזדרזה פורד לספר על כך לחבר'ה, בצירוף איור. קוראים לה, בפרץ של חוסר-מקוריות ויומרנות כאחד, Futura, אבל אם לשפוט על סמך המראה החיצוני ממש לא ברור מה כל כך בער לפורד לחשוף אותה. הפוטורה מיועדת להשתחל בארה^ב בין הפוקוס (או מחליפתה, מן הסתם) לבין ה'חמש-מאות', מחליפת הטאורוס. מדובר בפלטפורמה חדשה לגמרי, בעלת חשיבות עצומה לפורד: בצירוף גרסאות של מותגי לינקולן ומרקורי, מתוכנן ייצור בהיקף של 800,000 יחידות בשנה – יעד שאפתני האומר כי דגם זה יהיה עמוד-השדרה של מכוניות-הנוסעים של פורד במחצית השניה של העשור. פרטים רבים לא נחשפו על המכונית אבל המנוע הבסיסי יהיה אותו I-4 רב-שימושי מבית מאזדה המוזכר לעיל, 2.3 ל'; פורד, מתברר, גאה מאד במנוע זה. מעליו יוצע מנוע 3.0 ל' V6, אבל ה-I-4 יהיה אחראי לחלק הארי של המכירות. פרט מעניין: כבר עתה הוצהר כי לאחר יציאת דגמי ה-I-4 וה-V6 לשוק, יחל ייצורה של גרסת-כלאיים – עם יחידת הנעה הדומה לזו שמניעה את האסקייפ HEV. פורד מספרת לנו כי בעיצוב המכונית נעשה שימוש באלמנטים של ה-427, מכונית השרירים שהוצגה כדגם-קונספט בתערוכת דטרויט האחרונה, עוררה ענין רב ואף זכתה בפרסים. אבל יהיה עצוב מאד אם כל מה שיצא מאותה מכונית-שרירים עם הנעה אחורית ומנוע V10 ענק בחרטומה היא הפוטורה האנמית... לפחות אי אפשר להאשים את פורד בהעדר אחריות חברתית. ואי אפשר להמנע מהצעה אחת קטנה: אולי כדאי לנסות לעצב מחדש את המכונית, כך שלא תהיה דומה כל כך לאופל וקטרה?
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות